به مناسبت هفته خوراك رشت،سمينار و نمايشگاه بين المللي غذاي سنتي ،فن آوري،تجاري سازي ،بازاريابي و تاثيرات آن بر گردشگري از سوي شهرداري رشت و دانشگاه گيلان با حضور سفيران ١٥ كشور جهان در مجتمع خاتم النبياي رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان،به مناسبت هفته خوراك رشت،سمينار و نمايشگاه بين المللي غذاي سنتي ،فن آوري،تجاري سازي ،بازاريابي و تاثيرات آن بر گردشگري از سوي شهرداري رشت و دانشگاه گيلان با حضور سفيران ١٥ كشور جهان در مجتمع خاتم النبياي رشت برگزار شد.
سید محمدعلی ثابت قدم  در این مراسم اظهار داشت:کیفی سازی و برندسازی زمانی اتفاق می افتد که اعتماد محلی در جغرافیای خودمان و قابلیت ایجاد برند را بر پایه هویتی درون زا داشته باشیم تا بتوانیم آن را تبدیل به یک سرمایه گذاری منسجم در اقتصادمان در طول زمان کنیم.
وی در ادامه بیان کرد :توجه به اقتصاد مسئله ای مهم است زیرا اقتصاد است که می تواند پایداری را به کمال برساند و این امر نیازمند آموزش در قالب استاندارد می باشد تا اقتصاد ما بر پایه فرآیند نگاه مشارکت شهروندی تبدیل به یک دستاورد مطلوب درسطح شهر،استان و حتی کشور باشد.
شهردار رشت اضافه کرد :ایجاد چنین بستری نیاز به تکلونوژی،استفاده از فنون و اتصال آن به بازار بر پایه یک الگوی مناسب پژوهش محور خواهد داشت
دکتر احمد رضی رییس دانشگاه گیلان در این مراسم گفت: درطی سالهاي اخير دانشگاه سعي كرده در كنار نقش آفريني سنتي به نقش آفريني در حل تخصصي مسائل جامعه بپردازد.
وي به ساختار جديد دانشگاه گيلان اشاره كرد و افزود: ساختار جديدي در دانشگاه ايجاد شده كه كانون هاي خلاقيت شكوفايي با همكاري پارك علم و فناوري،تاسيس كلينيك صنعت و تاسيس صنعت رشد دانشگاه هاي مستقل از جمله اين ساختارها مي باشد
رییس دانشگاه گیلان در ادامه بیان داشت : آگاهي جهاني لازمه برند سازي در حوزه شهري ميباشد واين امر باعث ماندگاري ،تداوم وهمچنين جذب گردشگر و ايجاد اشتغال ميشود که برای تحقق آن نياز است كه دانشگاه در كنار مديران شهري قرار گيرد.
دکتر رضی به بحث اسطوره شدن شهر رشت اشاره كرد و بيان داشت:شهر رشت پتانسل بسيار بالايي دارد كه نياز است اين پتانسيل و ظرفيت، بيشتر نمايان شود
رسولي عضو شوراي شهر رشت در ادامه اين مراسم در خصوص آداب و رسوم  و فرهنگ گيلان اظهار داشت:گيلان از لحاظ فرهنگي از غني ترين مناطق ايران زمين است كه زيباييهاي آن در فرهنگ و رسوم آن جاریست و لازم است به زيباييهاي اجتماعي و فرهنگي استان گيلان بخصوص رشت توجه بيشتري شود.