رئیس سازمان محیط زیست گفت:متأسفانه زباله یکی از جدی‌ترین مشکلات گیلان است که بهداشت مردم را به خطر انداخته است.بر اثر آلودگی پسماند زندگی مردم شمال کشور و حتی سلامت آبزیان به خطر می‌افتد.

به گزارش ندای گیلان،عیسی کلانتری عصر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر شهرستان رشت با بیان اینکه با تغییراتی که در دانش مردم به وجود آمده باید همه دولت و حاکمیت شفافیت لازم را داشته باشند اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی روز جامعه اگر کسی وظیفه خود را انجام ندهد سریع مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در حال تزریق ناامیدی در جامعه هستند گفت: دهه فجر فرصتی است تا دولت تلاش‌های خود را به مردم اطلاع دهد، متأسفانه عده‌ای می‌خواهند در جامعه جو ناامیدی ایجاد کنند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با اشاره به تعداد زیاد جوانان بیکار در گیلان بیان کرد: منبع اقتصادی و معیشتی اکثر مردم گیلان و مازندران از محیط‌زیست و کشاورزی است، بنابراین فعالیت‌های اقتصادی نباید به محیط‌زیست آسیب وارد کند.

کلانتری با تأکید بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی نباید نظم اجتماعی را به هم بزند تصریح کرد: فعالیت‌های ما نباید با توجیهات اقتصادی حق‌وحقوق نسل‌های بعد را پایمال کند.

وی با اشاره به اینکه برای رفاه مردم گیلان به سرمایه بیشتری نیاز است گفت: هیچ مانع زیست‌محیطی برای توسعه از طرف دولت وجود ندارد و دولت حامی محیط‌زیست است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با اشاره به آلودگی رودخانه‌ها بیان کرد: کاهش آلودگی و احیا تالاب از برنامه‌های دولت است و برای بودجه سال آینده نیز دو میلیون دلار پیشنهاد داده است، متأسفانه زباله یکی از جدی‌ترین مشکلات گیلان است که بهداشت مردم را به خطر انداخته است.

کلانتری گفت: براثر آلودگی پسماند زندگی مردم شمال کشور و حتی سلامت آبزیان به خطر می‌افتد و اگر پیشنهاد ما در مجلس به تصویب نرسد باید وام صفر در صد به بخش خصوصی داده شود تا مشکلات حل شود.

 

https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg

https://t.me/joinchat/AAAAADvF5lVUQ_e7RpPBBg

منبع:فارس