سرپرست کانون پرورش فکری گیلان گفت: کانون پرورش فکری استان برنامه های هفته دفاع مقدس را در قالب «قاب حماسه» برای کودکان و نوجوانان روایت می کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید جلیل میر عظیمی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس از سوی کانون پرورش فکری گیلان، گفت: همسو سازی برنامه‌ها این هفته با شعار سال و تبیین شعار حماسی «ما مقتدریم» در دستور کار بوده است.

وی اضافه کرد: ایجاد پیوند میان نسلی، آشنایی کودکان و نوجوانان با حماسه‌آفرینی مردم ایران اسلامی در صیانت از ارزش‌ها، ولایت‌مداری و تقویت روحیه خودباوری دینی و ملی از جمله این اهداف برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

سرپرست کانون پرورش فکری گیلان در ادامه با اشاره به بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی در اجرای برنامه‌ها، گفت: برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط از ظرفیت‌هایی است که می‌توان برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس استفاده کرد.

وی معرفی مفاخر و قهرمانان دفاع مقدس، همراهی کارکنان و اعضا در پویش نگارش پیمان‌نامه و خوانش دل‌نوشته در تجلیل از سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی»، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و نقاشی کودکان و نوجوانان با محوریت دفاع‌مقدس را برخی از برنامه‌ها این هفته عنوان کرد.

میر عظیمی اضافه کرد: تجدید پیمان با شهدا و اجرای «طرح سپاس» در تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، معرفی کتاب‌های کانون با موضوع عاشورای حسینی و هشت‌سال دفاع‌مقدس، برگزاری مسابقه عکاسی از پرچم مقدس و پرچم‌های آئینی و انتشار آن در فضای مجازی از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «قاب حماسه» به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در این هفته، گفت: برپایی نمایشگاه استانی آثار مربیان و اعضای این مجموعه نیز در دستور کار قرار دارد.