سرپرست کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به ثمرات فراوان دفاع مقدس، گفت: ابعاد هشت‌سال دفاع مقدس برای نسل امروز باید تبیین شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید جلیل میر عظیمی در ویژه برنامه «قاب حماسه» با اشاره به اینکه برگزاری این حرکت فرهنگی گامی برای تجلیل از شهدا و نقش آفرینان در دفاع مقدس است، گفت: نیازمند بررسی ابعاد مختلف دفاع مقدس هستیم.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با سرمایه سازی هشت سال دفاع مقدس و تربیت شخصیت‌هایی چون سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: کاربرد تجربه‌های ارزش‌مند این دفاع جانانه در عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه نشان دهنده ترویج این دفاع است.

سرپرست کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به ثمرات هشت‌ساله دفاع مقدس، اضافه کرد: حماسه‌سازی در عرصه‌های مختلفی همانند کمک‌های مومنانه، حرکت‌های جهادی و تلاش در حوزه صیانت از سلامت جامعه بخشی از این ثمرات است.

وی به رسالت و اهداف کانون پرورش فکری گیلان به عنوان بخشی از نظام آموزشی کشور نیز اشاره و بیان کرد: تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان، آشناسازی آنها با چهره‌ای برجسته انقلاب اسلامی و انتقال ارزش‌ها و باورهای این نظام مردمی به آینده‌سازان بخشی از برنامه‌های این نهاد فرهنگی است.