سرپرست کانون پرورش فکری گیلان با تشریح برنامه های این نهاد برای هفته ملی کودک، گفت: این برنامه ها با شعار «حال‌خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید جلیل میرعظیمی صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه برگزارمی‌شود، گفت: انتخاب شعار «حال‌خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی» نیز گامی برای ایجاد وحدت‌ رویه در پیش‌بینی و اجرای ویژه برنامه‌های حضوری و مجازی این ایام است.

وی جلب نظر جامعه به اهمیت دوران کودکی، ویژگی و خواسته‌های کودکان را از اهداف این ویژه‌نامه‌ها دانست و افزود: ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک، هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی این عرصه و معرفی کانون به جامعه از اولویت‌ها به‌شمار می‌رود.

میرعظیمی با اشاره به روزشمار هفته ملی کودک، گفت: «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» عناوین روزهای این هفته است.

وی به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره و با تأکید ضرورت پیشگیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی، اضافه کرد: نشاط‌بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب می‌شود بر همین اساس، تکیه بر شادی، نشاط و بازی و فراهم‌سازی بسترهای لازم برای ایجاد فضایی با نشاط، از رویکردهای برنامه‌های این ایام است.