رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت گفت: شهر رشت از نداشتن برنامه مدون آسیب دیده است. باید مطالعه و کار علمی بر روی پروژه ها انجام داد تا از بروز هزینه‌های زاید جلوگیری کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دوازدهمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار شد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار با ابراز تبریک ایام دهه فجر در ادامه در خصوص بررسی بودجه ۱۴۰۱ سازمان سرمایه گذاری گفت: برای حوزه مطالعات باید از افراد خبره استفاده کرد. رقم ۳۵۰ میلیون تومانی برای بخش مطالعات در سازمان سرمایه گذاری رقمی بسیار پایین است. از آنجاییکه که نحوه محاسبه هزینه مطالعات درصدی از هزینه پروژه  و یا سرمایه گذاری است؛ اگر پروژه ای با رقم بالا در سازمان سرمایه گذاری تعریف شود مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای بخش مطالعات مکفی نخواهد بود.
هادی رمضانی با انتقاد از نداشتن برنامه مدون برای شهر رشت ابراز کرد: شهر رشت از نداشتن برنامه مدون آسیب دیده است. باید مطالعه و کار علمی بر روی پروژه ها انجام داد تا از بروز هزینه‌های زاید جلوگیری کرد. تجربه نشان می‌دهد در پروژه هایی که مطالعات به خوبی در آنها انجام نگرفت؛ پس از مدتی ماهیت پروژه دچار مشکل شد.
وی بروزرسانی اطلاعات را در شهرداری از الزامات کار شهرداری دانست و تصریح نمود: بروزرسانی اطلاعات زیرساخت‌های سرمایه گذاری در شهرداری موجب به شفاف سازی خواهد بود. اگر اطلاعات در شهرداری به روز، دقیق و جامع باشد سرمایه گذار به راحتی در فضایی تعریف شده می‌تواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند و این خود از بروکراسی خواهد کاست.
رییس کمیسیون توسعه پایدار با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذار در توسعه شهر بیان کرد: حمایت از سرمایه گذار نباید در حد شعار باقی بماند بلکه در عمل باید از سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در توسعه شهر حمایت کرد. برای این امر باید در جاهایی که نیاز است هزینه نمود و نقاط قابل سرمایه‌گذاری را به سرمایه گذاران معرفی کرد.
نایب رئیس کمیسیون توسعه پایدار با تاکید بر اهمیت سند چشم انداز برای شهرداری رشت گفت: در شهرداری رشت باید یک چشم اندازی برای ۵ سال آینده تعریف شود تا تمامی ارکان شهرداری حول محور چشم انداز گام بردارند.
نادر حسینی با اشاره به اهمیت تبلیغ در پیشبرد اهداف افزود: باید نقاط قوت و ظرفیت های شهر رشت را از طریق تبلیغ در رسانه ملی و یا مجامع ملی به سمع و نظر همه علی‌الخصوص سرمایه گذاران رساند. تا از این طریق و همچنین تلاش در جهت اعتمادسازی بتوانیم سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کنیم.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از پراکندگی بسته های سرمایه گذاری تصریح نمود: سازمان سرمایه گذاری به جای تعریف تعداد زیادی از بسته‌های سرمایه گذاری چند بسته سرمایه گذاری را تعریف کند؛ و تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن آن‌ها معطوف کند.