رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آسیب جدی پرستار تالشی از ناحیه صورت توسط حمله یکی از مراجعین گفت: هتک حرمت جبهه سلامت کاری نابخشودنی و غیرقابل پذیرش است.

به گزارش ندای گیلان از تالش،محمدتقی آشوبی با اشاره به جزئیات بیشتر از حادثه تلخ در بیمارستان حویق تالش، اظهار کرد: با شنیدن ماجرای درگیری در بیمارستان حویق تالش و زخمی شدن و ایجاد جراحت به پرستار تالشی، بررسی موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به بیماران در اولویت کادر درمان است، افزود: در کنار خدمات دهی شبانه روزی به بیماران از سوی کادر درمان، اجازه نمی‌دهیم زحمات این عزیزان با هتک حرمت و اتفاقات تلخ نادیده گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم حمایت ویژه و همه جانبه از کادر درمان، بیان کرد: پیگیری قانونی و قضائی برای برخورد جدی با مسببین اتفاق بیمارستان حویق تالش ادامه دارد.

آشوبی با بیان اینکه توصیه‌های پزشکی کادر درمان مورد توجه مردم و مراجعین قرار گیرد، گفت: نگاه خودسرانه در درمان اتفاقات ناگواری همانند درگیری مراجعین با کادر درمان در بیمارستان حویق را در پی دارد.

وی به تشریح ماجرای کتک کاری در بیمارستان حویق تالش پرداخت و افزود: یکی از مراجعین برای دریافت خدمات دندان پزشکی فرزندش در مراجعه به بیمارستان حویق تالش به توصیه‌های پزشکی کادر درمان توجه نکرده و پس از دریافت خدمات، مجدد به آن بیمارستان مراجعه کرده و با شکستن شیشه پیشخوان، مورد زخمی شدن یکی از پرستاران شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آسیب جدی پرستار تالشی از ناحیه صورت، بیان کرد: تصاویر جراحت، ضرب خوردگی و زخمی شدن پرستار به قدری دردناک و غم انگیز است که انتشار آن جالب نیست و موجب ناراحتی و رنجش خاطر می‌شود.

آشوبی با اشاره به تلاش‌های مدافعین سلامت در جبهه سلامت و بهداشت و درمان، اضافه کرد: هتک حرمت جبهه سلامت کاری نابخشودنی و غیرقابل پذیرش است.

وی با اشاره به تعدد هتک حرمت‌ها به جامعه پزشکی و کادر درمان، افزود: ایجاد امنیت خاطر برای مدافعان سلامت و سربازان جبهه سلامت مورد تاکید است.