رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر تمرکز نظام سلامت در غربالگری سلامت، گفت: تقویت بخش دولتی راهکاری برای کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در هفتمین نشست کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با تأکید بر تقدم بهداشت بر درمان، اظهار کرد: تمرکز اصلی نظام سلامت استان گیلان باید در جهت افزایش بهداشت عمومی و غربالگری سلامت باشد.
وی با بیان اینکه باید در گیلان به گونه‌ای عمل کرد تا نیازی به راه‌اندازی صندوق‌های حمایتی نباشد، افزود: بسیاری از بیماری‌ها با شناسایی درست و با هزینه‌ای بسیار کم، قابل‌درمان هستند در حالیکه در صورت غفلت، تحمیل این هزینه‌ها در بخش درمان به بیمار و دولت، بسیار زیاد خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه در پذیرش بیمار صعب‌العلاج و خاص باید تمام تلاش خود را به کار گرفت، گفت: باید با تمرکز روی بهداشت و تقویت بخش‌های درمانی، بار بیماری را بر مردم کم کرد.

آشوبی، تقویت زیرساخت‌های درمان را ضروری دانست و افزود: تنها راه چاره‌ی کمک به بیماران صعب‌العلاج و خاص، تقویت بخش دولتی است و در این راستا با جدیت پیگیر تأمین دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری و پیشرفته هستیم.
وی با اشاره به هزینه‌های گزاف درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج و تلاش همه‌جانبه در رفع نیازهای بیماران در بخش دولتی، افزود: باید منابع بیت‌المال را در بخش سلامت در جهت تقویت بخش دولتی سوق داد تا مردم در فرایند دریافت خدمات سلامت ناچارا به بخش غیردولتی نیازمند نباشند.