رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش بی‌وقفه پرستاران در بهداشت و درمان، افزود: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بدون حضور پرستاران امکان پذیر نیست.

به گزارش ندای گیلان از لنگرود، محمدتقی آشوبی در جشن روز پرستار شهرستان لنگرود در سالن ارشاد اسلامی این شهرستان با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، اظهار کرد: پرستاری کاری طاقت فرسا است و حضور این قشر سپیدپوش و سخت کوش در نظام سلامت حیاتی است.

وی با اشاره به تلاش بی‌وقفه پرستاران در بهداشت و درمان، افزود: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بدون حضور پرستاران امکان‌پذیر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رویکرد مثبت و مطلوب دولت سیزدهم به جامعه پرستاری، گفت: دولت در تأمین امکانات، تجهیزات و رفاهیات پرستاران عزم جدی دارد.

آشوبی با اشاره به توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمان در لنگرود، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در بخش دولتی شهرستان لنگرود دستگاه MRI استقرار و در حال نصب است.

وی به روحیه سخاوتمندانه مردم به نظام سلامت اشاره کرد و افزود: این خطه، مردمانی بسیار نوعدوست و سخاوتمندی دارد که آماده سرمایه‌گذاری در بخش دولتی از جمله نظام سلامت هستند.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه درصدد تقویت نظام سلامت بخش دولتی هستیم، تصریح کرد: رویکرد ما تلاش برای افزایش خدمات در بخش تجهیزات، منابع انسانی و امکانات است تا اولویت نخست مردم برای گرفتن خدمات سلامت، بخش دولتی باشد.

آشوبی با اشاره به خدمات منحصر به فرد پرستاران در عین مظلومیت در بخش بهداشت و درمان، گفت: در حالی‌که برخی از مقابل بیمارستانهای ما در ایام کرونا عبور نمی‌کردند، پرستاران و پزشکان در کنار مردم ماندند و تعدادی نیز در این مسیر خدمت، شهید شدند.

وی امنیت و سلامت را دو نعمت گرانبها دانست و افزود: پرستاران و پزشکان در کنار نیروهای امنیتی همیشه و در سخت‌ترین اوقات پای کار هستند و لحظه‌ای در ارایه خدمات آن‌ها وقفه ایجاد نمی‌شود.