سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۱۷۴ گردشگر ساحلی از خطر غرق شدگی حتمی در نوار ساحلی استان نجات یافتند.

به گزارش ندای گیلان ازرشت،هادی سلیمی امروز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طی بیست و سه روز گذشته ۱۷۴ نفر از گردشگران ساحلی از خطر غرق شدگی حتمی نجات یافتند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه آمار اعلام شده از ۸ تا ۳۱ تیرماه می‌باشد، افزود: اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای اولین بار توسط هلال‌احمر گیلان جهت ترویج فعالیت‌های بشر دوستانه و خود امدادی شامل آموزش‌های چهره به چهره، استقرار پست‌های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و اجرای آموزش‌های همگانی در جشنواره‌های ساحلی به گردشگران اجرا گردید.

وی با بیان اینکه ۱۱۲۷ نفر نیروی انسانی در طرح‌های مراقبت ساحلی جمعیت استان در راستای پویش ملی غرق نشویم نسبت به ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: با توجه به وجود ۳۰۲ نقطه خطر آفرین در ۳۰۰ کیلومتر از نوار ساحلی، هلال‌احمر استان جهت پیشگیری از غرق شدگی با حضور ناجیان غریق، مراقبین ساحلی، راکبین موتور جهت گشت زنی، ارزیابان ساحلی، ناظرین بر ارزیابی، پشتیبانی تدارکات، مربیان آموزشی و آگاهی بخشی ایمنی و سلامت به مسافران خدمت رسانی می‌نماید.

گفتنی است؛ هلال‌احمر استان در ۲۷ طرح سالم‌سازی شده به طول ۶۰ کیلومتر در سراسر نوار ساحلی استان نسبت به استقرار تیم‌های امدادی اقدام نموده است.