سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان از همکاری بیش از ۵۰۰ امدادگر هلال احمر برای خدمات رسانی در طرح‌های سالمسازی در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،هادی سلیمی امروز در جمع خبرنگاران گفت : بیش از ۵۰۰ امدادگر جمعیت هلال احمر گیلان در ۲۷ طرح سالم سازی دریا در طول نوار ساحلی گیلان به مسافران و مردم استان امدادرسانی می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر هزار و ۱۲۷ نفر از نیرو‌های این جمعیت در طرح‌های سالم سازی دریا حضور دارند که ۵۲۱ نفر از این افراد امدادگرهستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان گفت : تاکنون امدادگران ۲۸۳ مورد خدمات امدادی به مسافران و شهروندان ارائه کرده و همچنین ۶۷ نفر را از غرق شدن در دریا نجات داده اند.

هادی سلیمی افزود: برای هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف، تاکنون ۳۰ نشست کمیته پیشگیری از حوادث برای بررسی نقاط قوت و ضعف طرح‌های سالمسازی دریا در استان برگزار شده تا خدمات شایسته تری به مسافران و مردم استان ارایه شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استانداری گیلان هم در این نشست گفت: علاوه بر امدادگران هلال احمر ، ۲۰۰ همیار پلیس هم در طول نوار ساحلی در گیلان به مردم استان و مسافران امدادرسانی می‌کنند.

محمدمهدی نیازمند افزود : تعدادی از این طرح‌های سالم سازی در شهر‌ها و برخی در مناطق روستایی قرار دارند وشهردار‌ها و دهیاران این مناطق به عنوان متولیان امر ، امکاناتی را برای حضور مهمانان فراهم کرده اند.

وی هچنین با اشاره به خطرغرق شدن هنگام شنا در خارج از طرح‌های سالمسازی ، گفت: این طرح‌های سالمسازی برای آسایش خاطر ، امینیت و رفاه خانواده‌ها در ۲۷ منطقه و ۸ شهرستان ایجاد شده تا مسافران و مردم استان بدون دغدغه و با حضور ناجیان غریق، نیرو‌های امدادی و همیاران پلیس از مواهب طبیعی این مناطق بهره‌مند شوند.