یوسف زاده با بیان اینکه میزان تشخیص سرطان در استان بهتر شده گفت: در بیمارستان رازی مرکز درمان درجه سه در حال راه‌اندازی است و امیدواریم شاهد تحول در پیشگیری و درمان سرطان باشیم.

به گزارش ندای گیلان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها و خدمات ارائه‌ی شده  این دانشگاه اظهار کرد: در سال ۹۵ برنامه راهبردی 10 سال آینده برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بین دانشگاه‌های نسل سوم تدوین‌شده است.

شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به بودجه عمومی و اختصاص دانشگاه تصریح کرد: یک هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان کل بودجه دانشگاه بوده که در سال ۹۶، ۱۱ درصد افزایش بودجه نسبت به سال ۹۵ ملاحظه می‌شود، در تعهدات منطقه به سال ۹۸، ۱۲۶ میلیارد تومان کسری وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود این کسری به ۲۰۰ میلیارد تومان هم برسد.

وی با بیان اینکه هزینه‌ها در دانشگاه کاهش‌یافته اما بهره‌وری آن سیر صعودی دارد گفت: نسبت بهره‌وری در سال ۹۵ بیش از ۲۹۳ بوده که نسبت به سال ۹۴، افزایش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اعتبارات عمومی دانشگاه بیان کرد: بودجه امسال در مقایسه با سال ۹۴، ۵۳ درصد افزایش‌یافته که بیانگر تلاش نمایندگان مجلس در حوزه بهداشت و درمان است، متأسفانه رشت تنها مرکز استان در سطح کشور است که مرکز جامع درمان ندارد.

یوسف زاده با تأکید بر پیگیری نمایندگان رشت برای اخذ مجوز احداث مرکز جامع درمان در رشت افزود: بیش از یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان در ه‍شت بیمارستان رشت پخش‌شده‌اند که هزینه‌های مضاعفی را بر ما تحمیل می‌کند و نیاز بیش‌ازپیش به مرکز جامع درمان در گیلان را تداعی می‌کند.

وی با اشاره به اجرای پروژه غربالگری تایپ یک سرطان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دنبال آن است تا پیش از اینکه بیماری در فرد بروز و ظهور کند، بیمار را درمان کند و از تحمیل هزینه گزاف خودداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سند سایت لاکان طبق توافق بخش حقوقی ریاست جمهوری گرفته‌شده گفت: چون سند این سایت بخشی از منابع طبیعی را شامل می‌شود نیاز است مجمع نمایندگان گیلان مابقی اراضی را که در محدوده منابع طبیعی است برای این سایت آزاد کنند.

یوسف زاده از پیشنهاد و پیگیری ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری سپیدرود در گیلان خبر داد و گفت: تاکنون این طرح از سوی سه استان به دلیل دوری از مرکز شکست‌خورده اما گیلان استعداد استقرار آن را دارد و لازم است مجمع نمایندگان این مورد را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سطح شناسی بیماری در سطح خوبی قرار دارد افزود: در حوزه درمان مشکلاتی راداریم که باید بااتصال بخش سطح شناسایی و درمان توسعه درمان را در استان شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدهکاری‌های دانشگاه بیان کرد: ۳۸۵ میلیارد تومان بدهی داشتیم که ۱۲۰ میلیارد تومان آن با تراز منفی روبرو است و هرچقدر هم تلاش کنیم باید ابتدا در راستای جبران تراز منفی باشد.

یوسف زاده با بیان اینکه میزان تشخیص سرطان در استان بهتر شده گفت: در بیمارستان رازی مرکز درمان درجه سه در حال راه‌اندازی است و امیدواریم شاهد تحول در پیشگیری و درمان سرطان باشیم.