دکتر ثابت قدم گفت:تلاش می شود تا با مدیریت درون زا و استفاده از نیروهای داخلی متخصص توسعه شهر را رقم بزنیم

به گزارش ندای گیلان،نشست تخصصی  آسیب شناسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل با همکاری انجمن ایرانی روابط بین الملل در تالار گفتگوی شهرداری رشت در عمارت تاریخی میدان شهدای ذهاب برگزار شد

شهردار رشت در این نشست با اشاره به آغاز طرح مارشال در سالهای دور در کشور اظهار کرد: از شروع به کار طرح مارشال ۳ برنامه ۷ ساله و ۲ برنامه ۵ ساله در کشور اجرا شده است.
دکتر سید محمد علی ثابت قدم تصریح کرد: طی اجرای برنامه های مذکور تغییر و تحولات راهبردی متعددی در کشور صورت گرفته است.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه مقاوم شدن اقتصاد یک اصل اساسی محسوب می شود، اظهار کرد:  در سال اقدام و عمل به فرموده مقام معظم رهبری به جای اینکه به کلی گویی ها پرداخته شود، باید سیاست داخلی را درون زا کنیم.

دکتر ثابت قدم با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه مدت میان مدت وبلند مدتی را در دست اجرا داریم، تصریح کرد: تلاش می شود تا با مدیریت درون زا و استفاده از نیروهای داخلی متخصص توسعه شهر را رقم بزنیم.

وی افزود: نگاه ما به شهر رشت باید یک نگاه توسعه محور باشد، ما باید از سرمایه گذاران گیلانی، داخلی وخارجی برای توسعه شهر بهره بگیریم.

شهردار رشت ادامه داد: در توسعه فضاهای شهری و بسط و کیفی سازی آن باید علاوه بر اعتمادسازی مردم، دستاوردهای اقتصادی و رونق بخشیدن اشتغال پایدار نیز در نظر گرفته شود تا اقتصاد شهری را به سمتی هدایت کند که ضمن برخورداری مردم از شادابی و نشاط کامل فرهنگی، عملاً مقاومت را در اقتصاد ببینند

دکتر ثابت قدم ایجاد و ارتقای سرمایه گذاری با هدف توسعه گردشگری را نقطه عطف شهرداری رشت برشمرد و گفت : اگر قرار است سرمایه گذاری در این شهر با هدف گردشگری انجام پذیرد باید اعتماد محلی را در مقیاس محلات شهر و فضاهای کالبدی درون شهری در مقیاس افزایش مشارکت های عمومی و ارتباط مردم با مدیریت شهری توسعه داد

وی با بیان اینکه به زودی شهرها به جهان شهر ها تبدیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری بدون دیپلماسی شهری محلی از اعراب ندارد.

شهردار رشت ۴ محور بانکی بودن شهرها، رقابت پذیر بودن، مدیریت شفاف و انعطاف مدیریتی را لازمه مهم مدیریت شهری در دنیای امروز قلمداد کرد و افزود: اگر به دنبال تحقق موارد مذکور هستیم، مشارکت با سازمانها و انجمن هایی که این مقیاسها را در بحث ملی و بین المللی فراهم می کنند، ضروری خواهد بود.

دکتر ثابت قدم در پایان اعلام کرد: چنین جلساتی را در این سالن که به نام تالار گفتگو نامگذاری شده است، برای همه انجمن های شهری و تخصصی برگزار خواهیم کرد