مریم حسینی گفت: رشت، تیسا و انام از ارقام جدید برنج است، گونه برنج انام پرمحصول و زودرس بوده و امسال برای نخستین بار پخت و برداشت این نوع محصول درگیلان رونمایی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،مریم حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سازمان تحقیقات برنج  با همکاری جهاد کشاورزی با هدف ارتقاء کیفیت و کمیت  تولید برنج در حال فعالیت است.

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه 300 مهندس کشاورزی در طرح‌ مطلوب سازی برنج جهت مربیگری و ارائه توصیه‌های فنی به کشاورزان آموزش های لازم را فرا گرفتند، گفت: طرح همگام با کشاورز از مهمترین طرح هاست که برای دومین سال متوالی از فردا در گیلان اجرایی می‌شود

حسینی اذعان کرد: امنیت مواد غذایی و افزایش ارزش و کیفیت غذایی مهمترین برنامه‌های است که موسسه تحقیقات برنج کشور به دنبال آن است.

وی به آموزش 100 نفر از مهندسین کشاورزی جهت کار در شالی‌کوبی اشاره و خاطر نشان کرد: از فردا کشاورزان در این طرح به مدت شش روز، کار با دستگاه‌های شالی‌کوبی را فرا می‌گیرند.

حسینی به ارقام جدید برنج اشاره کرد و ادامه داد: رشت، تیسا و انام از ارقام جدید برنج است، گونه برنج انام پرمحصول و زودرس بوده و امسال برای نخستین بار پخت و برداشت این نوع محصول درگیلان رونمایی می‌شود.

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور به تشریح طرح خالص شده برنج پرداخت و تصریح کرد: برنج‌های محلی از جمله هاشمی در این طرح خالص شده و با کیفیت بالاتر جهت کشت به کشاورزان ارائه می شود.

حسینی افزود: پنج سال آینده ارقام جدید برنج با کیفیت عالی به کشاورزان معرفی می‌شود. شبستان