سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در آستانه اعزام حجاج به خانه خدا، فرآیند معاینه پزشکی ۵۴۸ نفر از حجاج گیلانی آغاز شد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت؛ هادی سلیمی، سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان گفت: حجاج بیت‌الله‌الحرام از استان گیلان در قالب حج تمتع مورد معاینه جسمی قرار گرفته تا سلامت آنها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

سلیمی افزود: حجاج گیلانی به همراه عوامل کاروان آنان، امسال در قالب سه کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که فرآیند معاینه پزشکی آنها علاوه بر رشت، در شهرستان‌های تالش، رودسر و آستانه اشرفیه شروع شده تا حجاج از لحاظ سلامت مورد معاینه دقیق‌تر قرار گیرند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: این فرآیند تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و تیم پزشکی ما تلاش می‌کنند تا حجاج بیت‌الله‌الحرام را مورد معاینه جسمی قرار داده و سلامت روحی آنها را نیز مورد ارزیابی قرار دهند، همچنین در این فرآیند کلیه مدارک پزشکی در سامانه حج پزشکی ثبت و بارگزاری و کمیسیون های پزشکی برای حجاج پرخطر صورت گرفت و واکسیناسیون آنان نیز آغاز شده است.

در ادامه دکتر رحمان شهابی مسئول پزشکی حج و زیارت هلال احمر گیلان گفت: حجاج علاوه بر معاینه پزشکی، باید در مورد بیماری‌های احتمالی خود به پزشک معالج گزارشی را ارائه داده و کلیه مدارک پزشکی مورد نیاز را نیز برای اطلاع از سلامتی خود به مراکز معاینه ارائه کنند.

دکتر شهابی افزود: امیدواریم با همکاری حجاج بتوانیم در حج امسال سلامت آن ها را حفظ کرده و تمامی حجاج ایرانی با سلامتی کامل به خانه خدا مشرف شده و از این سفر معنوی بازگردند. دکتر شهابی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون حجاج نیز قبل از عزیمت آنها با همکاری تیم واکسیناسیون جمعیت هلال احمر انجام می‌شود و اعزام اکیپ‌های پزشکی را نیز به همراه حجاج به مکه و مدینه شاهد خواهیم بود.