میرغضنفری گفت:با توجه به اینکه اعتبارات و مقدورات در برابر حجم مشکلات و نارسایی های آب شهرستان کافی نیست نارضایتی و گله مندی مردم را در کمیت و کیفیت آب شرب موجب شده است.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،اسماعیل میرغضنفری در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان با وی با قدردانی از زحمات انجام شده،اظهار کرد:با توجه به اینکه اعتبارات و مقدورات در برابر حجم مشکلات و نارسایی های آب شهرستان کافی نیست نارضایتی و گله مندی مردم را در کمیت و کیفیت آب شرب موجب شده است.

وی افزود: برخی از شهروندان در مراجعات و پیگیری از فرماندار، ائمه جمعه و نماینده مجلس، اعلام می کنند که بدلیل سختی بالا و کدورت و رسوبات،آب شرب شان را از چشمه ها تأمین می نمایند که این نگرانی و دغدغه با بررسیهای کارشناسی و فنی و نیز برنامه ریزیهای مناسب باید رفع شود.

وی خاطر نشان کرد:تأسیسات و خطوط انتقال آب شرب شهرستان که در شرایط اضطراری بعد از زلزله سال 69 و بصورت موقت ایجاد شده است هنوز مورد استفاده قرار می گیرد که پوسیدگی خطوط و شکستگی ها هدررفت و بعضا بی کیفیتی آب را موجب می گردد.

میرغضنفری هدر رفت آب در بعضی مناطق که به منازل مسکونی شهروندان لوشان و منجیل نشت پیدا کرده است را یادآور شد و افزود:تیم های کارشناسی آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری بصورت جدی این مسأله را بررسی و نسبت به رفع نقصان ها و مشکلات تمام توان و تلاش خود را بکار بندند.

وی یادآورشد:انتظار داریم مدیران آب و فاضلاب شهری با همکاری توانمندی های شهرستان متناسب با شهرهای رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد، توتکابن، جیرنده و بره سر برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت را برای بهبود و ارتقاء کمی و کیفی آب داشته باشند.

در ادامه سیدمحسن حسینی، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هم با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما در رودبار در طول سال کم آبی است و منابع فعلی آب شهرستان کفاف خیلی از شهرهای رودبار را نمی دهد، افزود: برای تأمین آب شرب از سد دیورش مطالعات شبکه توزیع این شهرها را هم باید انجام دهیم.

وی با اشاره به نگرانی های مردم گفت:در بعضی از مناطق باید طراحی های جدید انجام دهیم تا مردم به این نتجیه برسند که آب خوب هست.

حسینی افزود:در بارش برف اخیر بیش از 200 مورد شکستگی کنتور آب در رودبار داشتیم که همه کنتورهای مورد نیاز را از استان تأمین کردیم تا برای مردم مشکلی پیش نیاید.