فرماندار رودبار با اشاره به تعیین زمین منابع طبیعی برای اسکان دائم حادثه دیدگان از رانش روستای «خِرشک»، گفت: بر اساس پیش بینی ها اقدامات اسکان از هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،هوشنگ عباسقلی زاده با اشاره به آخرین وضعیت روستای خرشک بعد از رانش زمین، اظهار کرد: بعد از وقوع این حادثه مسئولان استانی و شهرستان رودبار در منطقه حضور یافتند.

وی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته برای فراهم کردن بهترین امکانات و شرایط برای مردم آسیب دیده این منطقه اشاره کرد و افزود: بر اساس نامه وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه موارد مختلفی برای تأمین اعتبار ذکر شده است.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه اعتباری هفت میلیارد تومانی به عنوان تنخواه برای اسکان موقت ساکنان این منطقه در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است گفت: مبالغی نیز برای کمک معیشتی و همچنین تسهیلات بلاعوض، وام با بهره پایین در این نامه پیش بینی شده است.

وی به وجود برخی ناهماهنگی‌ها در این زمینه اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر همه در تلاش هستند تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانند این اعتبارات برای حادثه دیدگان هزینه شود.

عباسقلی زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جانمایی جهت ساخت روستای جدید، ادامه داد: در این زمینه نیز اقدامات کارشناسی انجام شده به این نتیجه رسیده شده تا زمین منابع طبیعی اسکان آینده مردم روستای خرشک در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که در یک محیط کاملاً متمرکز خدمات زیر بنایی به مردم این روستا را داشته باشیم و طی هفته آینده اقدامات اجرایی برای اسکان مردم این روستا آغاز شود./مهر