مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در استان گفت: مردم از ترددهای غیر ضروری در محورهای استان در شرایط جوی نامساعد بپرهیزند.

به گزارش نداری گیلان، امیر مرادی روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به وضعیت محورهای استان با توجه به شرایط جوی اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف در محورهای سیاهکل- دیلمان ، توتکان- حشمت آباد – قوشه، بهارستان- آقچای و گردنه حیران شدید و در محورهایی همچون فومن- ماسوله، اسالم- خلخال، پونل- خلخال، بلوردکان – خصیب دشت، رودسر- لات محله، ماسال- گیلوان خفیف است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی محورهای استان باز است، تصریح کرد: در سایر محورهای مواصلاتی استان نیز بارش باران را داریم .

وی ارتفاع برف در محورها را در حال حاضر در گردنه حیران و سیاهکل- دیلمان پنج تا ۱۰ سانتیمتر و در محورهایی همچون بهارستان -آقچای ،‌اسالم- خلخال و پونل- خلخال پنج سانتیمتر عنوان کرد.

مرادی با تاکید براینکه مردم از ترددهای غیر ضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کنند، اظهار داشت: شهروندان قبل از حرکت با تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رانندگان خواست تا برای تردد در محورهای استان تجهیزات ایمنی و زمستانه همچون زنجیرچرخ ، لباس گرم و جیره خشک غذایی داشته باشند و از سالم بودن و داشتن سوخت کافی قبل از حرکت اطمینان حاصل کنند.

۶۰ اکیپ راهداری با ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات و ۵۴۵ راهدار در ۲۵ راهدار ثابت و ۶ راهدار خانه سیار در راههای استان گیلان فعالیت می کنند./ایرنا