معاون رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه ما است که پرستاران و کادر درمان را تجهیز کنیم، خاطرنشان کرد: همین جا عرض میکنم اگر فرما نداران و نمایندگان محترم شهرستان ها  در هر کدام از بیمارستان ها کمبودی احساس کردند سریعاً با من تماس بگیرند.

به گزارش ندای گیلان،دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، شامگاه امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای استان گیلان با بیان اینکه از سوی دولت و شخص رئیس جمهور مأموریت پیدا کرده ام تا در گیلان حاضر شوم، اظهار داشت: در تمام این ایام دل من با شما بوده است و مرتب به استاندار گیلان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیگیری وضعیت استان در تماس بوده ام.

وی با اشاره به حضور خود در ستاد مدیریت بحران گیلان در زمان برف سنگین بهمن ماه گذشته و بیان اینکه کمتر از یک ماه از حضور من در این استان می گذرد، عنوان کرد: از نظر اداری حضور مجدد در استان دارای مشکل بود، اما از هفته گذشته به دلیل مسئولیت من به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و به عنوان یک گیلانی تصمیم گرفتم تا امروز در گیلان حاضر شوم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در طول تاریخ معاصر بیماری های فراگیر کم نداشته ایم، اما همه محدوده های جغرافیایی خاصی را در بر می گرفتند، افزود: ویروس کرونا در همه کشورها شیوع پیدا کرده است و این یک حادثه کم نظیر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای مقابله با این ویروس حمایت از بخش درمان و بهداشت کشور و همچنین کمک به معیشت مردم را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: دولت تا کنون بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای بحث بهداشت و درمان مردم در مقابل بیماری کرونا پرداخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات تخصیصی فراتر از مبلغ یادشده است، خاطرنشان کرد: ۱۶۰۰ میلیارد تومان دیگری که برای بیمه سلامت قرار بود تخصیص داده شود نیز به زودی پرداخت می شود.

دکتر نوبخت گفت: این که گفته می شود استان گیلان به لحاظ زیرساخت های پزشکی نیازمند توجه بیشتری می باشد، درست است و از همان روزهای ابتدایی با تماسی که با مسئولین استان داشتم، مبلغ ۲۸ میلیارد تومان اعتبار را به علوم پزشکی گیلان اختصاص داده شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه برای تکمیل بیمارستان های لنگرود و تالش نیز ۲۲ میلیارد تومان به گیلان اختصاص پیدا کرد، افزود: این اعتبار به حساب استان واریز شده  و هم اکنون در اختیار استان است .

وی افزود:۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از طریق سازمان هدف مندی یارانه ها به حساب علوم پزشکی گیلان واریز شد.

دکتر نوبخت با بیان اینکه باخبر شدیم بعضاً تعدادی از کادر درمانی استان که قهرمانانه در مبارزه با ویروس کرونا مشغول فعالیت هستند، از تجهیزات لازم برخوردار نبودند، گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستم تا لیستی از ملزومات مورد نیاز را به همراه هزینه های تأمین تجهیزات، اعلام کند که دکتر سالاری لیستی را شامل ۱۸ آیتم ارسال کردند و اعتبارات لازم در این خصوص تمام و کمال پرداخت شد و انتظار می رود در روزهای آینده، نیازهای کادر درمانی استان کاملا برطرف شود.

وی با تصریح بر اینکه علاوه بر بودجه ای که به ستاد ملی مقابله با کرونا اختصاص داده شد با تک تک روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان ها در تماس هستم تا نیازهای آنها را برطرف کنیم، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای پرداخت پاداش به کادر درمانی ایثارگری که با ویروس کرونا مقابله می کنند اختصاص یافت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه ما است که پرستاران و کادر درمان را تجهیز کنیم، خاطرنشان کرد: همین جا عرض می‌کنم اگر فرمانداران و نمایندگان محترم شهرستان ها  در هر کدام از بیمارستان ها کمبودی احساس کردند سریعاً با من تماس بگیرند.

 وی تصریح کرد: به عنوان مثال آقای خسته بند نماینده مردم محترم انزلی نیازهای شهرستان را به من اعلام کردند  و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان مسئولیت داده ام صبح شنبه مبلغ مورد نیاز را در این خصوص پرداخت کند.