رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در نشست هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان گیلان مناسب نیست، گفت:تا حد امکان برای تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی اعتبار اختصاص می‌یابد.

به گزارش ندای گیلان،دکتر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در نشست هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان گیلان مناسب نیست اظهار داشت: در بازدید دکتر پور اصغریان از استان گزارش‌های علوم پزشکی در خصوص کمبود تجهیزات، امکانات و فضای درمانی تائید شد .

وی با اشاره به اعتبارهای اختصاص شده به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سایر استان‌ها، اظهار داشت: از دو مسیر می‌توانیم کاستی‌هایی که در این بخش وجود دارد را جبران کنیم یا باید از منابع عمومی بودجه استفاده کرده و یا از ظرفیت اموال مازاد موجود در استان، برای رفع بخشی از این مشکلات استفاده شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور بابیان اینکه ممکن است با منابع عمومی و بودجه کشور بتوانیم بخشی از کمبودهای حوزه سلامت گیلان را جبران کنیم اما به‌هیچ‌وجه تناسبی بین نیازها در این بخش و اعتبارات خزانه وجود ندارد، گفت: فرصت مغتنمی است که از ظرفیتی که در قانون بودجه و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی لحاظ شده است استفاده کرده و مشکلات خود را یک‌بار برای همیشه رفع کنیم.

وی بابیان اینکه استاندار گیلان می‌تواند کمک بسزایی در این خصوص به دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد، افزود: در استان اراضی و املاک دولتی وجود دارد که با واگذاری آن‌ها بتوان بخشی از مشکلات را حل کرد.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر تکمیل پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در هفته دولت و دهه فجر، گفت: تا حد امکان برای تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی اعتبار اختصاص می‌یابد.

دکتر نوبخت در ادامه به استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفین و قرارگاه خاتم‌الانبیا  برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان تأکید کرد.

نوبخت در پایان خواستار ارائه پیشنهاد هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تقدیر از کادر درمانی درگیر با بحران کرونا شد.