سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در دستوری به بازرس ویژه خود برای بررسی موضوع آزار و اذیت یک دختر دانش آموز توسط سرایدار مدرسه در ارومیه ماموریت داد.

به گزارش سرویس حوادث ندای گیلان،مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی درباره درگیری میان والدین یک دانش‌آموز دختر با مسئولان مدرسه‌‌ای در ارومیه و تجمع مردم مقابل این مدرسه  توضیحاتی ارائه داد.مصطفوی؛ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ظهر روزگذشته  در ارتباط با اخبار منتشر شده درباره درگیری والدین با مسئولان مدرسه‌ای در ارومیه که به دلیل آزار و اذیت دختری توسط سرایدار مدرسه‌ای دخترانه رخ داده است، گفت: هم‌اکنون بنده و فرماندار ارومیه در منطقه حضور داریم؛ این مسئله مطرح شده که البته هنوز دقیقا مشخص نیست. اهالی منطقه احساساتی شدند و خودشان وارد عمل شدند. صمدی؛ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در همین باره افزود: والدین شکایت کردند، اما پدر رضایت داده است، این در حالی است که جوان‌های فامیل به مدرسه آمده و شلوغ کردند؛ هم اکنون پلیس  ضد شورش به دلیل درگیری پیش آمده در اطراف مدرسه به منظور کنترل اوضاع حضور پیدا کرده‌است. در همین حال ایلنا گزارش داد: به گفته یکی از شهروندان ارومیه،  مردم معترض خودروی این سرایدار را واژگون کرده و شیشه‌های مدرسه را شکسته‌اند.
آزار جنسی واقعیت ندارد
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی  نیز تاکید کرد : شهروندان مواظب باشند که عده‌ای از این موضوع در پی سوءاستفاده نباشند چون هیچ  تجاوزی انجام نشده است. شواهد اولیه و ابتدایی ماجرا حاکی است سرایدار مدرسه بداخلاقی کرده است ولی آزار جنسی نیست.
سرایدار  دستگیر شد
در همین حال شامگاه روز گذشته ،فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری سرایدار مدرسه اسلام آباد ارومیه خبر داد.  سردار ناصر اصلانی درباره حوادث عصر دوشنبه در منطقه اسلام آباد ارومیه اظهارکرد: سرایدار مدرسه دخترانه اسلام آباد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.   وی با بیان این که خانواده متهم هیچ شکایتی نداشته است تصریح کرد: فقط عده ای افراد فرصت طلب به مدرسه حمله کرده و به تخریب شیشه های مدرسه اقدام کردند.   فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در جریان درگیری ها،  متاسفانه بخشی از اموال عمومی آسیب دیده و به سه دستگاه خودرو خسارت مالی وارد شده است.همزمان برخی کانال ها و سایت ها از آتش زدن منزل این سرایدار توسط برخی از معترضان خبرداده و تصاویری را منتشر کردند.   در همین حال سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در دستوری به  بازرس ویژه خود  برای بررسی موضوع آزار و اذیت یک دختر دانش آموز توسط سرایدار مدرسه در ارومیه ماموریت داد.

 

عوامل فرصت طلب دستگیر شدند

مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اعلام اینکه پس از وصول گزارش هایی مبنی بر تجمع اولیای دانش آموزان مدرسه ای در منطقه اسلام آباد در اعتراض به سرایدار این مدرسه که در ادامه منجر به حضور و تجمع عده ای عناصر فرصت طلب در محل شده بود، شخصا در محل تجمع حاضر شده است، گفت: به اتفاق برخی دیگر از مسئولان ضمن صحبت با والدین دانش آموزان آنان را دعوت به متفرق شدن و پیگیری قانونی موضوع کردیم که انصافا هم با آرام شدن شرایط مردم عادی که احساسات‌شان از شنیدن خبر برانگیخته شده بود متفرق شدند.

وی افزود: متاسفانه در این بین عده‌ای فرصت طلب با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده اقدام به تحریک مردم کردند که تعدادی از آنها شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات از آنها آغاز شده است.

حبیبی گفت: سرایدار این مدرسه نیز با صدور دستور قضایی بازداشت شده است. دادستان ارومیه گفت: حدود ساعت ده شب گذشته نیز عده‌ای اندک از فرصت طلبان دوباره به 2 مدرسه دیگر حمله کردند و خسارت هایی به بار آورده‌اند که تعدادی از آنان نیز دستگیر و تعدادی متواری شدند که تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش  دادستان ارومیه در پایان تاکید کرد: مردم خوب و شریف ارومیه آرامش و امنیت خود را به خوبی قدر می دانند و در کنار مسئولان و عوامل ایجاد نظم و امنیت اجازه فرصت طلبی را به افراد منفعت طلب و مخل نظم و آرامش نخواهند داد.