بر اثر برف و کولاک در استان گیلان تا کنون یک نفر کشته و دست کم 11 نفر مصدوم شده اند.

به گزارش ندای گیلان فرماندار رودبار گفت:دو جوان که از اهالی منطقه خورگام رودبار بودند دیروز به‌قصد تفریح و عکاسی از مناظر برفی به ییلاقات منطقه رفته بودند که یکی از آنان دچار حادثه شد و فوت کرد.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه هنوز از علت فوت این جوان اطلاع دقیقی در دست نیست افزود: طبق گزارشات رسیده هنوز مشخص نشده که علت فوت این جوان به‌علت سرمازدگی بوده و یا اینکه دچار عارضه و بیماری خاصی بوده و به آن علت فوت کرده است.

میرغضنفری در مورد جوان دیگری که از این حادثه نجات پیدا کرد بیان داشت: مدت کمی بعد از وقوع این اتفاق اکیپ‌های جست‌وجو فعال شدند و به‌سرعت آنان را پیدا کردند که متأسفانه فقط یکی از آنان زنده ماند و به مرکز درمانی جهت مداوا انتقال داده شد.

فرماندار رودبار خاطرنشان کرد: آنچه کاملاً در این حادثه مشهود بوده این است که این دو جوان به هیچ عنوان در راه مانده نبودند و با علم و آگاهی اقدام به سفر به منطقه ییلاقی کرده بودند که البته به‌سرعت نیز توسط نیروهای امدادی پیدا و به منطقه امن منتقل شدند.

از سوی دیگر رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان گفت: از صبح یکشنبه که بارش‌های برف در مناطق مختلف استان شدت بیشتری گرفت تاکنون آمار مصدومان بارش برف گیلان به ۱۱ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با شروع یخبندان در روز دوشنبه آمار حوادث نیز افزایش پیدا می‌کند افزود: از 11 مورد مصدومی که تاکنون گزارش شده 9 مورد بعد از اینکه توسط تیم فوریت‌های پزشکی اقدامات پیش بیمارستانی را دریافت کردند به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان بیان داشت: دو مورد از مصدومان این حوادث نیز خدمات پزشکی لازم را در همان محل مورد نظر از تیم فوریت‌های پزشکی دریافت کردند و با نظر پزشک دیگر نیازی به انتقال آنان به مراکز درمانی نبود.تسنیم