معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه بهمن‌ماه سال جاری را در کشور و استان به­‌ترتیب برابر 48/2 و 47/3 درصد اعلام کرد.

به گزارش ندای گیلان گیلان، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب درکشور و استان بهمن‏‌ماه ۱۳۹۹ کشور و گیلان منتشر شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ظهر امروز با بیان این خبر افزود: نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در بهمن‌‏ماه به ترتیب ۳۴/۲ و ۳۲/۸ درصد بوده و استان گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، دارای رتبه بیست و چهارم نرخ تورم کشور است.

طیفوری خاطرنشان کرد: استان مرکزی با نرخ  ۳۰/۹ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان هرمزگان با نرخ تورم ۳۷/۸ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است.  همچنین ۴ استان مجاور استان گیلان، یعنی استان‌های زنجان، قزوین، اردبیل و مازندران به‌ترتیب دارای رتبه‌های پانزدهم، هفدهم، بیست و سوم و سی‌ام و استان ساحلی گلستان دارای رتبه نهم نرخ تورم کشور هستند.

وی اضافه کرد: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۳۴/۷ درصد و گیلان برابر ۲۸/۱ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۳۴ و ۳۴/۹ درصد بوده است.

طیفوری همچنین مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه بهمن‏‌ماه سال جاری را در کشور و استان به­‌ترتیب برابر ۴۸/۲ و ۴۷/۳ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: بررسی تغییرات شاخص قیمت بهمن‏‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور  برابر ۲/۵ درصد و در استان برابر ۱/۷درصد است.