یوسفزاده گفت: سیاست آتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای فعالیت یک بیمارستان هزار تختخوابی در سایت لاکان و یک بیمارستان جامع در داخل شهر رشت است

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشست کارگروه سلامت و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان امروز (شنبه)با حضور جمعی از مسئولان این استان در رشت برگزار شد.

شاهرخ یوسف زاده چابک در این مراسم اظهار کرد: مصرف نامناسب مواد غذایی منشا بیماری های غیرواگیر است.
وی با اشاره به تصویب سند ملی بیماری های غیرواگیر در سال گذشته اظهار کرد: کاهش 25 درصد از خطر مرگ های زودرس، کاهش 30 درصد از میزان مصرف نمک و غیره از مواردی است که بایستی بر اساس این سند تا سال 2020 به آن برسیم.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس سند راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کمیته بیماری های غیرواگیر در سطح استان با مشارکت معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه بزودی در تمام موارد یاد شده، ورود می کند.

یوسف زاده چابک در ادامه این نشست پراکندگی بیمارستان ها را جزء مهمترین چالش های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان دانست و اظهار کرد: در زمان حاضر هفت بیمارستان در رشت فعال است که کار یک بیمارستان را انجام می دهند.
وی با بیان این که فعالیت یک بیمارستان جامع ، می تواند کار همه بیمارستان ها در سطح کلانشهر رشت را انجام دهد، افزود: سیاست آتی دانشگاه نیز در راستای فعالیت یک بیمارستان هزار تختخوابی در سایت لاکان و یک بیمارستان جامع در داخل شهر رشت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: با تحقق این مهم در زمینه دفن زباله ها و پساب های بیمارستانی نیز نظارت و مدیریت بهتری انجام می گیرد.
وی با اشاره به پساب ها و زباله های عفونی در سراوان رشت تصریح کرد: از گذشته تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده شده که جزء چالش هاست که تمام تلاش مان را به کار گرفته ایم تا با همکاری محیط زیست این مسئله را مرتفع کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان این که برای رفع این مشکل به کمک استانداری نیاز است، تصریح کرد: هر روز که بگذرد و بر این آلودگی ها افزوده شود، کم لطفی و تهدیدی است که نسبت به آیندگان خواهیم داشت.