یوسف زاده از همکاری دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری کلانشهر رشت درراه اندازی کیوسک های سلامت در مناطق پرتردد رشت خبر داد

به گزارش خبرنگار ندای گیلان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی  با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه گفت: همه فعالیت ها تحت تاثیر سلامت است.
شاهرخ یوسف زاده چابک با بیان اینکه سلامت را نباید معادل درمان بدانیم، افزود: سلامت یعنی تمام زمینه های عوامل و بروز بیماری را شناسایی و قبل از بروز آن، به فکر مهار و کنترل آن باشیم.
وی با تاکید بر این که نگاه همه ما به سلامت بایستی خیلی وسیع باشد، اظهار کرد: در سلامت بایستی همه چیز از جمله پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی، سرطان ها و پوکی استخوان مدنظر قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان کرد: نحوه تغذیه و نوع مواد غذایی یکی از مهمترین مسایلی است که در رابطه با سلامت اهمیت بسزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: شاید نتوان به راحتی ذائقه مردم را تغییر داد اما می توانیم با نظارت بیشتر و دقیق تر در رستوران ها و قنادی ها و توصیه های لازم در استفاده از میزان قند و اسیدهای چرب کمتر، در ارتقاء سلامت نقش آفرینی کرد.
وی در ادامه با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری کلانشهر رشت اظهار کرد: راه اندازی کیوسک های سلامت در مناطق پرتردد رشت از جمله پیاده راه فرهنگی یکی از کارهایی است که در آینده نسبت به آن اقدام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان یادآور شد: در این کیوسک ها مردم می توانند نسبت به کنترل فشار خون و دیابت اقدام کنند.
یوسف زاده با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی متولی امر سلامت است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، تدوین راهبرد را در دست دارد.
وی در ادامه جلسه در رابطه با فعالیت مرکز تحقیقات تروما جاده ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان و توجه به تولید گیاهان دارویی در استان مطالبی ارائه دادند.