شهردار رشت برعدم خلاصه کردن موضوع حقوق شهروندی درکلمات و مفاهیم انتزاعی تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان،سید محمدعلی ثابت قدم در نشست  مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان،با تاکید بر عدم خلاصه کردن موضوع حقوق شهروندی درکلمات و مفاهیم انتزاعی اذعان داشت: آنچه که با توجه به جزئیات مفاهیم حقوق شهروندی ما را به نقطه مطلوب می رساند ، شناسایی و تاثیر این مفاهیم در زندگی روزمره شهروندان و تفویض اختیار و دادن مسئولیت  به آنان است.

شهردار رشت ، با اشاره به نگاه کلان حاکمیتی و با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در لزوم مشارکت عمومی در اجرای سیاست های حقوق شهروندی خاطرنشان کرد : اگر قرار است مردمی داشته باشیم تا براساس سند بالا دستی و سایر اسناد کوتاه مدت و بلند مدت با سیاست های شهرداری به عنوان یک نهاد غیر دولتی مشارکت داشته باشند ، باید چهارجوب های سیاست استراتژی های کلان را در موضوعات خود و نیز در بخش تفویض اختیار به مردم لحاظ نماییم.

وی افزود: نگاه پیشگیرانه شهرداری به سمت جلوگیری از تبعات رفتارهای ناهنجار به صورت یک معادله برد- برد است و براین اساس شرایط باید به گونه ای باشد ، تا مردم احساس کنند که نه فقط برای رفع نیاز منافع دیگران بلکه برای انتفاع خود آنان نیز ، نیاز به آموزش و مشارکت آنان است.

سید محمدعلی ثابت قدم جان باختن شماری از آتش نشانان تهران در مجتمع پلاسکو را تسلیت گفت و افزود: اگر شهروندان می دانستند که وظیفه بیمه و موضوع رعایت ایمنی در یک مجتمع تجاری و صنعتی به چه معناست و چقدر اهمیت دارد ،  شاید هرگز اتفاقی به این بزرگی رخ نمی داد.

شهردار رشت با اشاره به وجود بیش از ۳۷۰ وظیفه شهرداری رشت ، تصریح کرد: امید است با رعایت و اجرای مفاد این تفاهم نامه علاوه بر ارتقا زندگی کیفی شهروندان ، موضوعات به گونه ای اصلاح شود تا آیندگان به نیکی از ما یاد نمایند.