رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: طرح زراعت چوب و درختکاری گسترده در گیلان تهیه شده است.

به گزارش نداي گيلان:  علی منتظری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان با اشاره به احداث واحدهای صنایع سلولزی، غذایی، شیمیایی و … در گیلان اظهار کرد: بزرگ‌ترین صنایع سلولزی خاورمیانه در شهر رشت در حال احداث است.

وی هدف از راه‌اندازی صنایع سلولزی را تامین نیاز داخلی و صادرات عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از صنایع سلولزی در توسعه صنعت و کشاورزی گیلان تاثیرگذار است.

منتظری از تهیه طرح زراعت چوب در گیلان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای طرح مذکور درختکاری گسترده در استان انجام می‌شود و این امر در تحول صنعت و کشاورزی گیلان موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح شرکت آرین مریم با ظرفیت سالانه 65 هزار متر مکعب ام.دی.اف و 165 هزار متر مکعب اچ.دی.اف در شهرک صنعتی سفیدرود رشت در حال احداث است، تصریح کرد: 192 میلیارد و 200 میلیون تومان برای طرح مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

وی اشتغالزایی شرکت آرین مریم را 600 نفر اعلام کرد و افزود: شرکت مذکور در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع و زیربنای 78 هزار مترمربع در حال احداث است.

منتظری با اشاره به شرکت در حال احداث آرین تخته در شهرک صنعتی سفیدرود خاطرنشان کرد: سالانه 105 هزار متر مکعب ام.دی.اف و 142 هزار متر مکعب اچ.دی.اف با بهره‌برداری از شرکت مذکور در گیلان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سرمایه‌گذاری شرکت آرین تخته را 179 میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی شرکت مذکور 550 نفر اشتغالزایی به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

به گفته وی، شرکت آرین تخته در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع و زیربنای 78 هزار متر مربع در حال احداث است.

منتظری شرکت گیل‌راد تولیدکننده میله مسی، آلومینیومی و … را از جمله طرح‌های صنعتی در حال احداث در شهرک صنعتی سفیدرود رشت برشمرد و اظهار کرد: سالانه 37 هزار و 500 تن ظرفیت تولیدی شرکت مذکور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اشتغالزایی شرکت گیل‌راد را 120 نفر عنوان کرد و گفت: شرکت مذکور در زمینی به مساحت 10 هکتار و زیربنای 49 هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد تومان در حال احداث است.