رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به توجه به زراعت چوب اظهار داشت: استان گیلان با توجه به ظرفیت های موجود می تواند مرکز اصلی زراعت چوپ و توسعه آن باشد.

به  گزارش ندای گیلان،خلیل آقایی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار شهرستان رشت در فرمانداری با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها اظهار داشت : با فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم می توان برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها اقدام کرد.
وی بیان داشت: عرصه 83 درصدی منابع طبیعی کشور را نمی توانیم با دستگاه دولتی و نیروی انسانی نگه داریم بنابراین همه بایستی همکاری کنند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ منابع طبیعی و توجه همگان به این مهم خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی اجازه قطع درختان را نمی دهیم، در اجرای طرح ها اولویت ما همزیستی با جنگل است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که وظیفه اصلی ما در این سازمان حفاظت از انفال است، اظهار داشت: حفظ انفال استمرار زندگی، حفظ حیات، تولید و اشتغال است.
وی در ادامه سخنانش در فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح کاداستر بیان داشت: در سال جاری 14 میلیون جنگل کشور با اولویت جنگل های شمال کاداستر می شود.
آقایی خاطر نشان کرد: این طرح برای حفظ ، احیاء، جلوگیری از نقطه نظرات و تعیین تکلیف و حد و مرز اراضی خصوصی، شخصی با اراضی ملی انجام می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه به زراعت چوب اظهار داشت: استان گیلان با توجه به ظرفیت های موجود می تواند مرکز اصلی زراعت چوپ و توسعه آن باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: در این رابطه می توانیم با کشاورزان قرارداد ببندیم، آنها چوب مورد نیاز را تامین کنند و ما نیز آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: واردات و صادرات برای زراعت چوب را آزاد کرده ایم و تنها محصولی است که هیچ محدودیت و مشکلی نداریم.
آقایی در ادامه با بیان این که استان گیلان در بحث گردشگری عقب است، اظهار داشت: استفاده از طبیعت یک فن و هنر است ، در پارک جنگلی سراوان رشت خیلی می توان کار انجام داد.
وی در خاتمه سخنانش بیان داشت: از مردم، اصحاب رسانه، مدیران و نمایندگان مجلس می خواهم که بر کار ما نظارت کنند و نسبت به عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست حساسیت نشان دهند.
در این جلسه نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان نیز حضور داشتند.