مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : روند پیشرفت روز افزون محیط های کسب و کار ، صنایع کوچک و متوسط را جزئی از زنجیره تولید قرار داده است .

به گزارش ندای گیلان از رشت ، طهمورث لاهوتی اشکوری بیان داشت : صنایع کوچک با توانمندی های خود می تواند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری توزیع ناعادلانه درآمد نقش مهمی را در چرخه اقتصادی کشور داشته باشد .

وی در ادامه افزود : سازمان صنایع کوچک می تواند با ارائه و انجام برنامه هایی همچون تامین مالی صنایع کوچک ، نوسازی و افزایش بهره وری ، فن آوری و توسعه محصولات صنایع کوچک ، توسعه خوشه ها و شبکه خوشه های همسان و مکمل ، توسعه بازار عرضه و تقاضای خدمات کسب و کار ، بهبود فضای کسب و کار و بستر سازی حقوقی و قانونی ، تدوین و اجرای طرح های اشتغال زا صنایع کوچک و روستایی ، گامهای اساسی و بلندی در جهت رشد و تعالی همه جانبه واحدهای صنعتی استان بردارد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در بحث اهداف سازمان صنایع کوچک به چند مورد اشاره کرد و بیان داشت : توسعه و تکمیل کلیه زیر ساختهای مورد نیاز استقرار صنایع در شهرکها و نواحی صنعتی . توسعه خدمات نرم افزاری صنایع کوچک در شهرستانها و شهرکهای بزرگ صنعتی کشور . توسعه خوشه ها ی صنعتی . حمایت از ایجاد بنگاه های صنعتی کوچک زودبازده برای اشتغال سریع و حمایت از سرمایه گذاریهای صنعتی .

لاهوتی اشکوری در ادامه افزود : توسعه شهرکهای تخصصی و فناوری با توجه به اولویت ها و مزیت های صنعتی ، بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک و ایجاد شرایط لازم در جهت امنیت سرمایه گذاری از جمله خدمات سازمان صنایع کوچک ، شهرک های صنعتی ایران میباشد .

وی در پایان گفت : امید است با کمک و همکاری تمام فعالان عرصه صنعت از بخشهای دولتی و خصوصی دستیابی به برنامه های تدوین شده محقق گردد و بالندگی ، سرافرازی ، توسعه یافتگی هر چه بیشتر کشور عزیزمان را موجب گردد .