مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به آلودگی‌های عوامل انسانی به طبیعت و کره زمین، گفت: بسیج عمومی برای حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی باید شکل بگیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرخوش کرم زاده در جلسه استقبال از جشن ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی گیلان، اظهار کرد: اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه منابع طبیعی اکثراً مغفول مانده است، اضافه کرد: ما به دنبال رفاه و آسایش مردم بوده و رفاهیات مردم را درجه بندی و اولویت بندی کرده و تلاش می‌کنیم جامعه‌ای رو به رشد داشته باشیم اما از منابع طبیعی غافل می‌شویم.

کرم زاده با تاکید بر اینکه بدون غذا سه روز انسان زنده می‌ماند اما بدون اکسیژن فرد سه دقیقه بیشتر زنده نمی‌ماند، ادامه داد: اکسیژنی که در طبیعت وجود دارد و ما استفاده می‌کنیم حدود ۱۵۰۰ برابر از آب و نان واجب تر است.

وی با تاکید بر تقویت نقاط حیات بخشی جامعه، افزود: جنگل‌ها و منابع طبیعی شاهرگ حیاتی جامعه است و باید در حفط آن کوشا بود.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه حفط منابع طبیعی و جنگل‌ها دغدغه جهانی است، گفت: اهمیت جنگل‌ها و منابع طبیعی به علت حیات بخشی به جامعه توصیف نشدنی است.

کرم زاده با اشاره به آلودگی‌های عوامل انسانی به طبیعت و کره زمین، بیان کرد: بسیج عمومی برای حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی باید شکل بگیرد.