شهردار رشت در جلسه شورای معاونین عملکرد مناطق و سازمانهای تابعه در یکصد روز اخیر را قابل دفاع خواند و گفت: با برنامه‌ریزیهای دقیقی که انجام دادیم، قطعا شهرداری رشت سال آینده در حوزه‌های عمرانی وضعیت رو به جلویی را شاهد خواهد بود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه شورای معاونین که با حضور معاونین و مدیران مناطق و ستادی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار داشت: در مدت تقریبا سه ماه اخیر اقدامات خوبی در شهرداری و مناطق پنجگانه انجام شد که از تلاش همه مدیران و کارکنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

شهردار رشت تامین منابع مالی را یکی از دغدغه‌های بزرگ شهرداری ذکر کرد و افزود: با تلاش و زحمات مناطق و با سازماندهی خوبی که در مرکز رقم خورد، شاهد برقراری آرامش نسبی در بخش برنامه‌ریزیهای مالی شهرداری و پرداخت غرامت‌ها و پرداخت به پیمانکاران هستیم.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه سرعت انجام کارها و اقدامات باید در شهرداری افزایش پیدا کند، عنوان کرد: شهرداری رشت بر اساس یک برنامه‌ریزی منطقی در بخش تعرفه عوارض و اعمال یکسری سیاست‌ها، بودجه سال آینده خود را تدوین کرده و اطمینان داریم که سال بعد وضعیت شهرداری در حوزه‌های عمرانی ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی تعیین تکلیف ساختمان شهرداریهای مناطق را از مواردی که در اولویت قرار گرفته است خواند و اضافه کرد: اقدامات معاونت خدمات شهری در بخش ماشین‌آلات بسیار خوب و قابل قبول بود به طوری که با تعمیر و اورهال ماشین آلات توان لجستیکی شهرداری افزایش یافت.

شهردار رشت یک ماه باقیمانده تا پایان سال را برای شهرداری رشت ماهی پر فشار و فوق العاده مهم دانست و یادآور شد: در طول این مدت باید بسیار پرسرعت و با برنامه پیش برویم.

علوی با بیان اینکه هر کدام از مدیران مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری رشت باید مردم را در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهند، افزود: این امر کمک می‌کند تا مردم در پروژه‌های آتی شهرداری رشت حس همراهی بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: شهرداری رشت در بودجه سال آینده منابع لازم برای تامین قیر را پیش‌بینی کرده است و با رایزنیهایی که در پایتخت انجام داد، سهمیه قیر بازآفرینی شهرداری ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

شهردار رشت در پایان تصریح کرد: معتقدم با تهاترهایی که اتفاق افتاد و با تسهیلاتی که قرار شد به شهرداری تخصیص یابد در حوزه لجستیکی و زیرساخت‌های شهرداری رشت اتفاقات خوبی خواهد افتاد و قطعا این مجموعه به جایگاه واقعیش همراه با عزت و توانمندی نزدیک می‌شود.

در ادامه جلسه هر یک از معاونین و شهرداران مناطق به بیان مشکلات حوزه خود و ارائه برنامه‌های استقبال از بهار و سال آینده پرداختند.