ثایت قدم با بیان اینکه محدوده زرجوب میراث تاریخی و فرهنگی شهر رشت است،گفت: این میراث به مردم اصیل این بافت شهری برمی‌گردد و ساکنان این محل با وجود قدمت و اصالت، سختی‌های زیادی را به علت آلایندگی رودخانه تحمل می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیدمحمدعلی ثابت قدم ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پل عابر پیاده زرجوب که با حضور جمعی از مسئولان و شهروندان در محله زرجوب رشت برگزار شد اظهار داشت: قدمت تاریخی محله زرجوب برای همه اهالی رشت مشخص است و زرجوب اصلی‌ترین نقطه شروع بازآفرینی شهر رشت در محدوده شرقی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه محدوده زرجوب میراث تاریخی و فرهنگی شهر رشت است، افزود: این میراث به مردم اصیل این بافت شهری برمی‌گردد و ساکنان این محل با وجود قدمت و اصالت، سختی‌های زیادی را به علت آلایندگی رودخانه تحمل می‌کنند.

شهردار رشت با بیان اینکه در بازآفرینی شهر و در ضلع شرقی شهر، آزادسازی مسیر را از حریم رودخانه زرجوب آغاز کردیم، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پل عابر پیاده، مسیر حاشیه رودخانه زرجوب به نوعی آزادسازی شد.

ثابت قدم بیان کرد: مسیر حاشیه رودخانه زرجوب را از طریق پل افتتاح شده امتداد می‌دهیم و آن را به محدوده ساغریسازان وخواهر امام رشت متصل می‌کنیم و امیدواریم مسیر بهتری را راه‌اندازی کنیم و اشتغال پایدار را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه رودخانه‌های شهری باید محل‌های خوبی برای رونق اقتصادی مردم باشند، تاکید کرد: متاسفانه سال‌ها به‌واسطه عدم رسیدگی و مشکل آلایندگی این مشکل پایدار بوده و امیدواریم با رسیدگی به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و احداث تصفیه‌خانه، مشکل آلایندگی آنها برطرف شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: پل عابر پیاده‌ای که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم قرارداد آن 6 ماه پیش به مبلغ 200 میلیون تومان منعقد شد.

فرامرز جمشیدپور با بیان اینکه این پل فلزی است، گفت: این پل جایگزین پل قدیمی که نامناسب بود شد و موجب تسهیل در تردد شهروندان و کاسبان این محله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پل با پی سطحی و چهار شمع و 16 تن آهن به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: مبلغ نهایی بهره‌برداری این پل عابرپیاده به 250 میلیون تومان رسید و عملیات اجرایی این پل به‌وسیله یک شرکت خصوصی انجام شد.

جمشیدپور با بیان اینکه پل‌های عابرپیاده دیگری را بر روی رودخانه‌های رشت احداث می‌کنیم، اظهار کرد: در خیابان خوش انس و خیابان شهید اسماعیل‌پور رشت پل‌های عابری با هزینه بالاتر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه این پل، منطقه 2 را به منطقه 3 رشت وصل می‌کند، خاطرنشان کرد: این پل بر روی رودخانه زرجوب واقع شده بنابراین از همه شهروندان و کاسبان این منطقه که برای اجرای آن صبوری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.