شهردار رشت با بیان اینکه رشت به عنوان مرکز استان گیلان نیازمند تعریف و اجرای پروژه‌های کاربردی است، افزود: از واحد بهره‌بردار انتظار دارم کارها و فرآیندها را به گونه‌ای پیش ببرند تا در ۴۰ روزه آینده رصدخانه کوشیار گیلانی تحویل داده شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید امیر حسین علوی شهردار رشت، تسریع در روند بهره‌برداری از رصدخانه کوشیار گیلانی را خواستار شد و اظهار داشت: پیگیری‌ها در این مورد با توجه به منابع اعتباری که از سوی شهرداری رشت برای رصدخانه صرف شده نباید فقط به نامه‌نگاری و انجام یکسری مکاتبات ختم شود.

شهردار رشت با بیان اینکه تعریف و توزیع اعتبارات و پروژه‌ها در شهر رشت با اولویت‌بندی و نیاز مردم انجام خواهد شد، اضافه کرد: شهرداری رشت به عنوان شهرداری مرکز استان محسوب می‌شود، بنابراین باید در این مجموعه پروژه‌های کاربردی تصویب و اجرایی شود.

علوی فعالیتهای فرهنگی، علمی و اجتماعی را زیر بنای اصلی توسعه شهری دانست و گفت: شهرداری تنها وظایف خدماتی و عمرانی را بر عهده ندارد، بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که تمام فرآیندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر می‌گیرد.

شهردار رشت در ادامه با بیان اینکه کل محیط رصدخانه کوشیار از اقامتگاه و فضای پیرامونی آن باید هر چه زودتر آماده‌سازی شود، ابراز داشت: تجهیزات و امکانات کاربردی رصدخانه تهیه شده است، بنابراین تاخیر در بهره‌برداری از فضای ساختمان و ابنیه پذیرفتنی نیست.

علوی اذعان کرد: از واحد بهره‌بردار انتظار دارم کارها و فرآیندها را به گونه‌ای پیش ببرند تا در ۴۰ روزه آینده رصدخانه کوشیار گیلانی تحویل داده شود.

وی انجام بررسیهای کارشناسی برای آماده‌سازی مجدد و بازطراحی در برخی از قسمتهای رصدخانه کوشیار مانند سالن همایش را هم خواستار شد و گفت: اگر طرح و الگوی آماده و تجربه شده در این خصوص ارائه شود، اثربخشی بهتری خواهد داشت.

شهردار رشت با بیان اینکه چند NGO نجوم در شهر رشت وجود دارد و به شکل آماتور و محدود فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با شروع فعالیت رصدخانه کوشیار گیلانی تحول خوبی در بخش فعالیت NGO‌های نجوم ایجاد و بستر لازم جهت رشد آن‌ها فراهم می‌شود.

علوی راه‌اندازی تاسیسات زیرساختی و برق پروژه رصدخانه کوشیار را هم از دیگر مواردی که باید در اولویت قرار بگیرد، اعلام کرد و یادآور شد: در بحث نصب تلسکوپ رصدخانه و افلاک نما انتظار داریم که اقدامات سریعتر انجام شود و شهرداری نیز آماده هر نوع همکاری برای تسریع در روند انجام اینگونه امور است.

شهردار رشت در پایان کاربردی کردن پروژه‌ها با رویکرد اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: هر پروژه شهری که به اجرا در می‌آید، صرف نظر از موضوع آن، آثار و پی آمدهایی به دنبال خواهد داشت که این آثار به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و علمی بسیار مشهود و قابل توجه است.