علی رغم جلسات در مجمع نمایندگان استان گیلان با نوبخت؛از 140 میلیارد تومان خرید چای که توسط دولت انجام شده است تنها 26میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و این درحالی است که مابقی طلب چایکاران پرداخت نشده است.

به گزارش ندای گیلان مهرداد بائوج لاهوتی درگفت وگو یی درباره وضعیت چای های سنواتی،گفت:چای بیش از سه ساله تاریخ گذشته قابلیت شرب ندارد؛بنابراین باید این نوع از چای ها که در انبارها  موجود است،تبدیل به کمپوست یا کود شود.

نماینده مردم  لنگرود درمجلس شورای  اسلامی، تصریح کرد:درهئیت دولت گذشته مجوز مبنی بر صادرات این  نوع چای که عمرشان کمتر از 3سال بود را صادر کرد و این درحالی است که هم اکنون عمر این نوع از چای ها 6ال 7سال گذشته است که با این اوصاف  این نوع چای قابل شرب نیست.

بائوج  لاهوتی،ادامه داد:علی رغم  جلسات در مجمع نمایندگان استان گیلان با نوبخت؛از 140 میلیارد تومان خرید چای که توسط دولت  انجام شده است تنها 26میلیارد تومان از مطالبات  چایکاران پرداخت شده است و این درحالی است که مابقی طلب چایکاران  پرداخت نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس،افزود:برحسب نامه سازمان استاندارد به وزارت بهداشت،چای بیش از سه سال قابلیت شرب ندارد و در نتیجه باید تبدیل به کمپوست  یا کود شود.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس،با بیان اینکه از متولیان نظارتی سازمان بهداشت،دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می خواهیم نظارت جامع  بر وضعیت چای های سنواتی داشته  باشندگفت:رسانه ها  و صداو سیما  به موضوع چای های  سنواتی ورود کنند تا  دراین  راستا شفاف سازی  انجام شود./icna