نماینده لنگرود گفت: دولت باید در خصوص ساماندهی وضعیت پسماند و زباله‌های استان گیلان از جمله سراوان تصمیمات صحیح و مصرحی بگیرد.

به گزارش ندای گیلان،مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان گیلان اظهار کرد: تکمیل سدهایی همچون پل رود، لاسک، سدهای لاستیکی جهت تأمین آب لازم مصارف کشاورزی از خواسته‌های مردم گیلان در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به موضوع پسماند و ساماندهی زباله‌های استان افزود: دولت باید در خصوص ساماندهی وضعیت پسماند و زباله‌های استان گیلان از جمله سراوان تصمیمات صحیح و مصرحی بگیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر لزوم نهایی کردن تسطیح اراضی شالی‌کاری گیلان تأکید کرد و گفت: بخشی از اراضی شالی‌کاری در استان گیلان نیازمند تصحیح و تسطیح اراضی هستند که دولت باید در این زمینه عزم جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازمندی استان به داشتن یک مگاهاسپیتال در شأن مردم گیلان، تصریح کرد: دولت باید احداث یک بیمارستان هزار تختخوابی در مرکز استان گیلان را در دستور کار خود قرار دهد و علاوه بر آن بیمارستان‌های باقیمانده از جمله بیمارستان امینی لنگرود و یا تالش را نیز تکمیل کند.

لاهوتی بر ضرورت تکمیل بندر چمخاله تأکید و بیان کرد: پروژه بندر چاف و چمخاله از مدت‌ها پیش در دستور کار دولت قرارگرفته و لازم است رئیس‌جمهور در سفر اخیر خود به گیلان تکمیل آن را مورد اهتمام خود قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان همچنین بر تکمیل پروژه‌های راه و راهداری نیز تأکید کرد و افزود: پروژه‌های همچون راه سراوان به سیاهکل، اطاقور لنگرود به رحیم‌آباد، راه فومن به سراوان و شفت، آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن رشت آستارا و همچنین آغاز فاز مطالعاتی راه‌آهن رشت قائم‌شهر ازجمله پروژه‌هایی است که دولت باید به آن توجه داشته باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت ساماندهی سواحل شمال تأکید کرد.

به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در راستای افتتاح پروژه‌های راهداری و پایگاه امداد هوایی گیلان به مرکزیت چاف و چمخاله در شهرستان لنگرود حاضر خواهند شد و از دو بیمارستان در حال ساخت این شهرستان بازدید خواهند کرد.

.

فارس