يوسف زاده ي چابك گفت: رسالت دانشگاه علوم پزشکی افزایش طول عمر مردم و کاهش تعداد سال‌های از دست رفته افراد جامعه از بیماری‌هاست.

به گزارش نداي گيلان از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز(شنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد بیان کرد: رسالت دانشگاه علوم پزشکی افزایش طول عمر مردم و کاهش تعداد سال‌های از دست رفته افراد جامعه از بیماری‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت ما حفظ تامین و ارتقاء سلامت جامعه از طریق فرهنگ‌سازی در حوزه‌های بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان زباله را تهدید بزرگ سلامت دانست و خاطر نشان کرد: شیرابه‌ها و آلودگی‌های ناشی از آن تهدیدی که بر محصولات غذایی ما شامل دام و آبزیان و حال و آیندگان ما اثرات نامطلوبی می‌گذارد.

یوسف زاده چابک با تاکید بر این مطلب که حفاظت و صیانت از محیط زیست تنها مربوط به اداره محیط زیست نیست، یادآور شد: تمام سازمان‌های باید حفاظت از محیط زیست را در راس برنامه‌های خود قرار دهند که البته نقش مردم نیز در صیانت از طبیعت حائز اهمیت است.

وی  با بیان این که آلودگی محیط زیست بحث بسیار مهمی است که به ویژه استان گیلان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: ما متاسفیم که دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت به دلایل مختلف موجب دامن زدن به این آلودگی می‌شود که درصدد رفع نواقص در این زمینه هستیم.

وی در ادامه این نشست خبری بیماری‌های غیرواگیر را مشکل عمده امروز بشر دانست و تصریح کرد: کاهش فعالیت‌های فیزیکی از یک سو و تغییر ذائقه مردم، تهدیدی که سلامت یکایک افراد جامعه را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در رابطه با بیماری‌های مختلف و راههای پیشگیری از آنها نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلانافزود:از خبرنگاران می‌خواهیم تا نگاه موشکافانه و دقیق نسبت به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته باشند.

وی خبرنگاران را ذینفعان دانشگاه دانست و بیان کرد: علاقه‌مندیم که خبرنگاران به عنوان ذینفعان دانشگاه با دقت نظر در کنارمان باشند.