رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:اگر دردهای کهنه ای که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آنها رنج می برد، گفته نشود، شاید هیچ وقت کسی برای درمان آن ها چاره اندیشی نکند‌.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه هیات رییسه دانشگاه، با اشاره به چالش ها و برخی از کمبودها در حوزه بهداشت، تصریح کرد: عدالت در توزیع منابع و امکانات از مهمترین مسایلی است که باید در تمامی حوزه های دانشگاه به آن توجه شود.

وی ادامه داد: یک بهورز که در حال ارایه خدمات در یک خانه بهداشت است تا یک عضو هیات علمی دانشگاه که برای درمان بیماران در بیمارستان ها و آموزش دانشجویان در کلاس ها تلاش می کند، همه این ها برای  ارتقای سلامت استان و بهبود وضعیت دانشگاه صورت می گیرد.

سالاری تاکید کرد:  نباید انتظار داشته باشیم تا یکی از خارج استان بیاید و برای تغییر وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدام کند، این دانشگاه متعلق به همه کسانی است که در آن فعالیت می کنند، پس همه باید برای بهبود وضعیت آن تلاش کنند.

سالاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه های مختلف از جمله حوزه بهداشت با کمبودها و مشکلات عدیده ای مواجه است، تاکید کرد: شاید برخی ها فکر کنند که ما می خواهیم با بیان این مسایل سیاه نمایی کرده و کسی را زیر سوال ببریم، شاید هم یکی از دلایل وضعیت اسفناک زیر ساخت های گیلان به دلیل رعایت همین ملاحظات و بازگو نکردن واقعیت ها بوده است.

وی ادامه داد: اگر دردهای کهنه ای که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آنها رنج می برد، گفته نشود، شاید هیچ وقت کسی برای درمان آن ها چاره اندیشی نکند‌.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه منابع درآمدی دانشگاه  کفاف هزینه ها را نمی کند، تصریح کرد: برای سال جاری، منابع درآمد اختصاصی دانشگاه ۸۰۰ میلیارد پیش بینی شده است، آمار ۹ ماهه گذشته نشان می دهد که شاید تا پایان سال،  ۵۰۰ میلیارد آن محقق شود.  ولی هزینه ها بر مبنای ۸۰۰ میلیارد پیش بینی شده که باید با صرفه جویی و نظارت های بیشتر تلاش کنیم تا سالانه بر بدهکاری چند صد میلیاردی دانشگاه افزوده نشود.

 سالاری تاکید کرد: حل کردن  بسیاری از مسایلی که در حوزه های مختلف از جمله بهداشت وجود دارند، نیاز به منابع و بودجه ندارند، بلکه نیاز به پیگیری و جدیت مسوولان و همکاران آن حوزه ها دارد.