رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر کشور گفت:تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان رشد 2 برابری داشته و 20 درصد مبتلایان مسافرانی هستند که به استان آمده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد پذیرش بیماران سرپایی و بستری در مراکز بیمارستانی گیلان پس از عید فطر روند صعودی دارد، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان رشد ۲ برابری داشته و ۲۰ درصد مبتلایان مسافرانی هستند که به استان آمده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان از ویروس کرونا در امان ماند بیان کرد: همه افراد در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند لذا باید همچنان نسبت به رعایت دستورات بهداشتی و حفظ فاصله توصیه شده از سایر افراد دقت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به‌جهت ارتقاء سیستم بهداشتی و درمانی استان گیلان و همچنین افزایش مراقبت‌ها و کاهش شدت بیماری، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است، تصریح کرد: با این وجود میزان ابتلا به این ویروس همچنان نگران‌کننده است و مردم باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌خوبی رعایت کنند.

سالاری از سیر صعودی روند ابتلا به کرونا در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه رفع برخی از محدودیت‌ها باعث ایجاد ذهنیت نادرست مبنی بر از بین رفتن کرونا در بین مردم شده است افزود: کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی برخی از مشاغل به‌معنای نابودی کامل ویروس کرونا نیست و همچنان باید مراقبت‌های بهداشتی را به‌ویژه در بیماران و سالمندان جدی بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ راهی به‌جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن‌ ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و جدی گرفتن ویروس کرونا نداریم زیرا تاکنون واکسنی برای این ویروس کشف نشده است.

وی با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به سیر صعودی بیماری کرونا در استان گیلان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و شروع موجی از بیماری آنفولانزا و سیر صعودی شیوع و ابتلای مردم گیلان به ویروس کرونا، به‌طور حتم مقابله با دو بیماری مشابه دشوار بوده و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.