،جمعی از رانندگان تاکسی انزلی روز سه شنبه با دست از کار کشیدن و نصب پلاکارد بر ماشینهای خود خواستار افزایش نرخ کرایه ها شدند

به گزارش ندای گیلان،جمعی از رانندگان تاکسی انزلی روز سه شنبه با دست از کار کشیدن و نصب پلاکارد بر ماشینهای خود خواستار توجه به مشکلات صنفی و افزایش نرخ کرایه ها شدند.

یکی از رانندگان معترض به خبرنگار ایرنا گفت : مبلغ کرایه فعلی پاسخگوی هزینه های سوخت ، تعمیرات و وسایل یدکی و معاش ما و خانواده مان نیست.
وی خاطرنشان کرد : ما از فرمانداری و شهرداری می خواهیم که با توجه به هزینه های موجود نرخ کرایه ها را به اندازه ای افزایش دهند که ما قادر به تامین معیشت خانواده هایمان باشیم.
وی یادآور شد: پارسال نرخ را 550 تومان اعلام کردند اما رانندگان با مشکل کمبود سکه 50 تومانی روبرو بودند و امسال شورا 650 تومان اعلام کرد و این نه تنها جوابگوی هزینه ها نیست بلکه همان مشکل پول خرد و تنش بین راننده و مسافر را به وجود می آورد .
این نماینده رانندگان تاکسی انزلی گفت : قیمت هر لیتر بنزین یکهزار تومان و هر کیلو گاز به 600 تومان رسیده و هزینه های لاستیک ، تعویض روغن ، جلوبندی و هزینه های تعمیر همگی بالا رفته اند .
وی متذکر شد: برای نوسازی ناوگان می گویند شش میلیون تومان نقد بدهید ماهی هم 550 هزار تومان قسط ، که این برای بسیاری از رانندگان مشکل است .
به گفته وی یک تاکسی اگر روزی 15 هزار تومان گاز بزند ماهی 450 هزار تومان هزینه سوخت دارد و با بیمه و تعمیرات و غیره ماهانه حدود 700 هزار تومان هزینه دارد در حالی که در بهترین شرایط ماهی دو میلیون تومان بیشتر نمی تواند کار کند و برایش حدود یک میلیون و 200 تا 300 باقی می ماند .
این نماینده رانندگان تاکسی گفت : راننده تاکسی اگر مستاجر باشد مبلغ زیادی از درآمدش نیز صرف کرایه خانه می شود و در این شرایط کار کردن بسیار سخت است .
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی انزلی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت : رانندگان از یک ماه پیش پیگیر افزایش نرخ کرایه ها به میزان مناسب شدند و فرمانداری شهرستان نیز قول رسیدگی داده بود .
مهدی خلیلی اظهار کرد : با توجه به گذشت زمان وعده داده شده و عدم رسیدگی به این مساله آنها به این شکل اعتراض خود را اعلام کردند.
وی افزود: رانندگان تاکسی خواستار رفع مشکلات صنفی و ابلاغ به موقع نرخ ها هستند.
وی خاطرنشان کرد : امروز فرمانداری وعده داده است تا هفته آینده مبلغ را طوری تعیین کند که موجب رضایت رانندگان و کاهش تنش با همشهریان فراهم شود.
سازمان تاکسیرانی انزلی مسئولیت مسائل بیمه ،نوسازی ناوگان ، نظارت و کنترل بر خدماترسانی ، تعیین تعداد خودروهای مجاز به فعالیت، نقل و انتقالات ، مسائل فرهنگی تفریحی رانندگان را به عهده دارد.
680 تاکسی شهری در 16 مسیر تعیین شده برای تاکسی ها و 11 مسیر برای تاکسی های خطی در محدوده 18 کیلومتر در شهر انزلی ارائه خدمت می دهند.