لاهوتی اشکوری گفت: مهمترین نقش صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد

به گزارش ندای گیلان،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان  در مراسم افتتاح 2 واحد تولیدی شهرک صنعتی گفت : امروزه نقش صنایع كوچك و محلی بیش از پیش آشكار گشته و حمایت از این صنعت می تواند در رونق اقتصادی و رفع مشكل بیكاری نقش مثبتی داشته باشد.

طهمورث لاهوتی اشکوری  در مراسم افتتاح واحد صنعتی پلاستیک گیلان بیان داشت : این واحد تولیدی در ناحیه صنعتی پرکاپشت آستانه اشرفیه مستقر می باشد که ظرفیت تولید سالیانه 600 تن انواع پلاستیک را به صورت تزریقی و بادی انجام میدهد و برای 10 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال نموده است .

وی ادامه داد : ناحیه صنعتی پرکاپشت آستانه اشرفیه دارای 10/2 هکتار اراضی در اختیار می باشد که در آن 21 واحد صنعتی در حال بهره برداری بوده و میزان اشتغال آنها 212 نفر به صورت مستقیم می باشد .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص اهمیت و نقش صنایع کوچک بیان داشت : در حالت کلی مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد .

یکی دیگر از واحدهای صنعتی افتتاح شده در ایام دهه مبارک فجر شایان فوم گیلان می باشد که لاهوتی اشکوری در این خصوص بیان داشت : این واحد تولیدی در ناحیه صنعتی سکام رضوانشهرمستقر می باشد که به تولید فوم سقفی ، یونولیت ، کرومیت و ورقهای عایق می پردازد و توان تولید سالیانه 1200 تن از این محصولات را دارا بوده و همچنین برای 15 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال نموده است .

وی افزود : ناحیه صنعتی سکام رضوانشهر دارای 9 هکتار اراضی در اختیار می باشد که در آن 20 واحد صنعتی در حال بهره برداری بوده و میزان اشتغال آنها 220 نفر به طور مستقیم می باشد .

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان تداوم رشد صنعت را مستلزم توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک و متوسط دانست و بیان کرد : امروزه نقش صنایع كوچك و محلی بیش از پیش آشكار گشته و حمایت از این صنعت می تواند در رونق اقتصادی و رفع مشكل بیكاری نقش مثبتی داشته باشد.

لاهوتی اشکوری در پایان خواطرنشان كرد : یكی از فوری ترین نیازهای ما حمایت از صنایع كوچك ، به طور خاص و از طریق دادن مشاوره فنی ، علمی و اقتصادی به صاحبان صنایع می باشد .