لاهوتی اشکوری گفت:واحدهای صنعتی و تولیدی برای تأمین منابع مالی خود از طریق ورود به فرابورس می‌توانند سهام واحد خود را در بازار بورس مطرح و به متقاضیان واگذار کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،طهمورث لاهوتی اشکوری، با بیان اینکه سال گذشته سازمان صنایع کوچک برای تأمین منابع مالی واحدها در حوزه صنایع کوچک پیگیری‌های زیادی انجام داده است اظهار داشت: تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدها تنها از طریق تسهیلات بانکی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه برای وابسته نبودن واحدها در صنایع کوچک به تسهیلات بانکی مذاکرات متعددی با مسئولان فرابورس انجام شد افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی برای تأمین منابع مالی خود از طریق ورود به فرابورس می‌توانند سهام واحد خود را در بازار بورس مطرح و به متقاضیان واگذار کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با تأکید بر اینکه این اقدام برای نخستین بار در صنایع کوچک و وابسته اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: استارت این اقدام در گیلان از اواخر فروردین زده شد و رایزنی‌‌های متعددی مبنی بر همکاری صنایع کوچک استان با فرابورس گیلان انجام شد.

لاهوتی مزیت‌های ورود واحدها را به فرابورس متعدد دانست و تصریح کرد: تلاش می‌شود با اطلاع‌رسانی و فراهم کردن شرایط موجود فضا را برای ورود واحدهای بیشتری را به فرابورس استان مهیا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سمینارهای آموزشی در این حوزه برای کسب اطلاعات بیشتر برای واحدها در صنایع کوچک و وابسته برگزار می‌شود افزود: واحدهای کوچک و متوسط با سرمایه 100 میلیون تومان می‌توانند وارد فرابورس شوند.

لاهوتی شرکت سهامی عام بودن را از دیگر شرایط‌های ورود واحدها به فرابورس اعلام کرد و افزود: رعایت اصول و ضوابط مالی و شفاف‌سازی دفاتر مالیاتی و حسابرسی از دیگر شرایط ورود واحدها به فرابورس است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با تأکید بر اینکه این امر یک فرصت در تأمین منابع مالی شرکت‌ها در صنایع کوچک محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: همه واحدها در حوزه صنایع کوچک و وابسته می‌توانند با فراهم آوردن شرایط و ضوابط در این طرح شرکت کنند.

لاهوتی تصریح کرد: شرکت‌های پذیرفته شده در فرابورس از معافیت مالیاتی تا 10 درصد  مالیات بر درآمد خود و از 5 درصد مالیات نقل و انتقال سهام خود در فرابورس برخوردار می‌شوند.