لاهوتی گفت:با تکمیل این طرح ها شهرک های صنعتی گیلان در مجموع به 13 تصفیه خانه مجهز خواهند شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت طهمورث لاهوتی اشکوری در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان ودر خصوص تصفیه فاضلاب کارخانه ها و واحد های تولیدی اظهار کرد:از سال 93تا این لحظه موضوع تجهیز تصفیه خانه ها برای ما حائز اهمیت بوده و همزمان احداث 6تصفیه خانه فاضلاب را اغاز کرده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان افزود: اولین تصفیه خانه ی احداث شده مربوط به شهرستان رودسربود که به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: 2طرح دیگر در شهرستان های  آستانه اشرفیه و رضوانشهر در برنامه است که تاپایان  سال امیدواریم به بهره برداری برسد.

لاهوتی با بیان اینکه از 6طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب در گیلان 3طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد خاطرنشان کرد: 3طرح دیگر درسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شکت شهرک های صنعتی گیلان بابیان اینکه عملیات اجرایی همه ی طرح های مذکور در دست اقدام است و پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد خاطرنشان کرد:  با تکمیل  این طرح ها شهرک های صنعتی گیلان در مجموع به 13 تصفیه خانه مجهز خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه ی توسعه ای که در شهرستان لاهیجان طرح ریزی شده و  اجرای آن امسال شروع خواهد شد گفت: در این خصوص درمجموع به یک رشد 2برابری یاصدرصدی خواهیم رسید .

لاهوتی اشکوری افزود: منابع ملی،داخلی و عمرانی استان گیلان  را برای اجرای پروژه ی مذکور مورد استفاده قرار میدهیم .

وی افزود هرکدام از این طرح ها 6نفر اشتغال مستقیم  و غیرمستقیم در تجهیز مواد شیمیایی و حمل نقل و … خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان درپایان بابیان اینکه شهرکی که تصفیه خانه فاضلاب دارد می تواند تا رده 6زیست محیطی طبق ضوابت استقرار صنایع را درخود جای دهد خاطرنشان کرد: این قابلیت باعث پویایی صنعت می شود.