استاندار اسبق گیلان گفت:‌اگر دولت در سایه با دولت همراه نباشد و بدتر از آن اینکه بخواهند با دولت مقابله کنند با منابع سرشار و فراوانی که در اختیار دارد می‌تواند در کار دولت اصلی اختلال ایجاد کند

به گزارش ندای گیلان،فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آمریکا صراحتا اعلام کرده که علیه ایران جنگ اقتصادی به راه انداخته است؛ مقام معظم رهبری دستور داده‌اند که همه مسئولان و نهادها به کمک تیم اقتصادی دولت بیایند. حضور دو قوه دیگر کنار قوه مجریه در جبهه جنگ اقتصادی می‌تواند ما را به پیروزی برساند.

علی صوفی در ارتباط با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: موضوعی در عرصه سیاست میان سیاستمداران و یا شاید حتی خود دولتی‌ها مطرح است تحت عنوان دولت موازی. این تیم (دولت در سایه) در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی فعال هستند و می‌توانند چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی اثر گذار باشند.

استاندار اسبق گیلان ادامه داد:‌ اگر این تیم (دولت در سایه) با دولت همراه نباشد و بدتر از آن اینکه بخواهند با دولت مقابله کنند با منابع سرشار و فراوانی که در اختیار دارد می‌تواند در کار دولت اصلی اختلال ایجاد کند. وی خاطرنشان کرد: آنها (دولت در سایه) یا مالیات نمی‌دهند یا به طور کلی از مالیات معاف هستند یا از مسیرهایی که تحت کنترل دولت نبوده است کالا وارد کشور می‌کرده‌اند.

وی یادآور شد: این‌ جریان‌ منابع اقتصادی زیادی دارد و می‌تواند به دولت کمک کند. دولت می‌تواند همکاری‌ اینها را به خود جلب کند در نتیجه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند. صوفی گفت: خوب است همه در مقابل این جنگ اقتصادی که آمریکا در برابر ایران پیش گرفته است بایستند، چراکه آمریکا صراحتا اعلام کرده است که از این طریق می‌خواهد ایران را به زانو در بیاورد. این جنگ اقتصادی تمام ارکان نظام را به چالش می‌کشد. بنابر این طبیعی است که تمام نهادها و سازمان‌ها باید دستورات رهبری مبنی بر حمایت از تیم اقتصادی دولت را جدی بگیرند و یک جبهه واحدی را علیه دشمنان خارجی ایجاد کنند.