ندای گیلان:دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی سید کاظم دلخوش اباتری،نماینده ی مردم صومعه سرا به عضویت کمیته اجرایی ماده 76 مجلس شورای اسلامی درآورد.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا،دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی سید کاظم دلخوش اباتری،نماینده ی مردم صومعه سرا رابه عضویت کمیته اجرایی ماده 76 مجلس شورای اسلامی درآورد.

گفتی است: در رعایت احکام موضوع ماده ٧٦ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی مصوب 1389 دبیرخانه کمیته موضوع ماده یاد شده از اواخر سال 1390 توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشکیل و آغاز به کار کرد؛ دبیرخانه یاد شده از ابتدای سال 93 در اتاق ایران مستقر شد.

این دبیرخانه، با نظرخواهی از تشکل‌ها و با طبقه‌بندی پاسخ استعلامات و موضوعات و بررسی و مطالعه آنها ضمن بهره‌گیری از توان کارشناسی کارشناسان همکار با دبیرخانه، گزارش‌های لازم را در کارگروه‌های متشکل از نمایندگان اعضای کمیته مطرح کرده و موارد مقتضی را در جلسات کمیته مطرح می نماید. در عین حال، دبیرخانه، خود نیز، حسب مجوز قانونی یادشده به شناسایی قوانین و مقررات و رویه‌های مخل تولید و سرمایه‌گذاری و بخش‌های وابسته به آن پرداخته تا اینکه با طرح در کمیته، راهکارهای شایسته نیز تعیین و تعقیب شود.
از قوه مقننه، مجریه و قضاییه هر کدام 2 نفر نماینده در ماده 76 عضویت دارند.

حکم دلخوش ماده 67