عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به افزایش ۵ برابری نرخ مالیات، گفت: این افزایش در همه بخش ها به ویژه نهاده‌های کشاورزی اثر مستقیم دارد و سبب فشار بر کشاورز می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید کاظم دلخوش با بیان اینکه منابع پیش بینی شده برای بودجه سال آینده ممکن است تحقق نیابد، اظهار کرد: قرار است نرخ مالیات ۵ برابر افزایش یابد که این موضوع در همه حوزه‌ها به ویژه نهاده‌های کشاورزی اثر مستقیم داشته و به کشاورزان فشار وارد می‌آورد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه دولت نرخ ارز را ۲۳ هزار تومان محاسبه کرده که کار را برای مردم سخت‌تر می‌کند، افزود: اگر تحریم‌ها افزایش یابد نرخ ارز نیز باید افزایش یابد و برعکس اما مبنای این محاسبه فعلاً معلوم نیست که این موضوع مشکل آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ تورم ۳۷ درصد بوده اما افزایش حقوق کارمندان ۱۰ درصد است و باید اصلاح شود، ادامه داد: دولت بنا دارد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند اما باید به جای پاک کردن صورت مسئله مشکل را حل کند و به جای این کار روی پرداخت این ارز اعمال نظارت کند.

دلخوش افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی صنایع مانند مرغداری‌ها را با مشکل رو به رو کرده و قیمت آن را بسیار افزایش می‌دهد لذا دولت باید ابتدا برای این کار برنامه ریزی کند تا شوک به بازار وارد نشود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تاکید کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرهیز از اجحاف در حق آنان ضرورتی است که باید مورد توجه دولت قرار گرفته و برای اجرای آن اهتمام کافی داشته باشد.

دلخوش با اشاره به حقوق پایین قضات، تصریح کرد: قضات یک سوم اعضای هیئت علمی حقوق می‌گیرند اما طرح بهبود شرایط دریافتی آنان توسط دولت مورد مخالفت قرار گرفت. اگر ۵۰ امضا در مجلس جمع آوری شود مجدداً به صحن آمده و در بودجه نیز می‌توان بندی را در تبصره‌های مربوطه به آن اختصاص داد.

وی با بیان اینکه دولت می‌گوید برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان توانایی پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان را را در حالی که برآوردها نشان می‌دهد این طرح نیازمند اعتبار ۱۰۰ هزار میلیاردی است، گفت: این موضوع به طور جدی در مجلس توسط نمایندگان پیگیری می‌شود.