آذرپور از نقش و جایگاه ویژه دفاتر خدمات مسافرتی استان در برنامه ریزی نوروز خبر داد

حمیدرضا آذرپور گفت: توسعه گردشگری و افزایش شمار گردشگران در گرو خدمات دهی مطلوب و باکیفیت از سوی همه عناصر سفر است؛ که در این میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گیلان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.
وی از برپایی آزمون جامع گردشگری همزمان با سراسر کشور و با حضور داوطلبانی از سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: این آزمون با حضور 150 نفر در رشته های مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و راهنمایان طبیعت گردی برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این آزمون را افزایش سطح علمی و آموزشی فعالان حوزه گردشگری گیلان دانست و بیان کرد: یکی از عوامل موثر در توسعه صنعت گردشگری ، استفاده از نیروهای علمی و متخصص و نیز ارائه آموزش های تخصصی است.
آذرپور اظهار کرد: ارتقاء سطح درآمد، اشتغال پایدار، تقویت بن مایه های فرهنگی و اجتماعی و … جزو مزیت های صنعت گردشگری تلقی می شود.
وی تاکید کرد: مسیر برگزیده دولت یازدهم بر مبنای ارتباط عزتمندانه با دولت ها و ملل دنیاست و گردشگری را به عنوان تعیین کننده ترین راهبرد در کانون توجه حوزه نظام برنامه ریزی کشور قرار داده برهمین اساس، گیلان به عنوان یک استان گردشگری، آموزش را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می توانند با سنجش موقعیت جامعه و بررسی ظرفیت های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه، بسته های سفر ویژه ای را تعریف نمایند، تحول در نظام اقتصادی را حاصل تلاش این عناصر خواند.
آذرپور، همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه رضایتمندی گردشگران از سفر به گیلان با ارائه خدمات مناسب از سوی راهنمایان گردشگری محقق می شود، از این افراد بعنوان سفیران فرهنگی استان یاد کرد.
وی،بر لزوم خدمات رسانی از سوی راهنمایان در ایام عید نوروز تاکید نمود و خواستار تدوین برنامه های نوروزی از سوی آنان شد.
200 راهنمای گردشگری رسمی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند؛و 75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 209 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی در گیلان فعال هستند.