مدیرکل راهداری گیلان می گوید علی رغم کاهش 38 درصدی ورود خودروها به استان در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، گیلان در بهار کرونایی چهارمین استان پر تردد کشور بوده است.

به گزارش ندای گیلان،فریبرز مرادی به ارائه گزارش وضعیت تردد طی سه ماهه نخست امسال پرداخت و اظهار کرد: از اول فروردین ماه لغایت ۳۱ خردادماه امسال شش میلیون و ۲۸۲ هزار و ۳۱ وسیله نقلیه در استان گیلان تردد داشته است.

وی با اشاره به آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار نصب شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، افزود: طی مدت مذکور سه میلیون و ۶۱ هزار و ۶۸۳ وسیله نقلیه وارد استان و سه میلیون و ۲۲۰ هزار و ۳۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: مقایسه آمار ورود – خروج طی سه ماهه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش در ورود به استان و ۳۶ درصد کاهش در خروج از استان را نشان می دهد.

مرادی، با بیان اینکه بیشترین میزان ورودی از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۹۹ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر – چابکسر با تعداد ۹۹۷ هزار و ۷۱۴ وسیله نقلیه دومین محور استان با بیشترین میزان ورودی است.

وی بیشترین میزان خروجی استان را نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۴۷۲ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: طی مدت مذکور استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۴۴۲ وسیله نقلیه، چهارمین استان پرتردد کشور بوده است.

/ایسنا