امام جمعه رودبار، حجت الاسلام داودی با گلایه از عدم رعایت حلال و حرام در بازار زیتون رودبار، از تشکیل همایش آموزش امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف در شهرستان رودبار خبر داد.

نداي گيلان :شورای امر به معروف و نهی از منکر به ریاست حجت الاسلام داودی امام جمعه شهرستان رودبار و با حضور سرهنگ حیدری فرمانده سپاه ناحیه رودبار، سرهنگ رمضانی فرمانده انتظامی شهرستان، مسرور معاون برنامه ریزی فرمانداری رودبار و جمعی از مسئولین این شهرستان در دفتر امام جمعه رودبار برگزار شد.

  • برای زشت جلوه دادن «منکر» و شناساندن «معروف» همه باید بسیج شوند

امام جمعه رودبار در این نشست ضمن گرامیداشت ماه محرم، احیاء امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) برشمرد و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزء نیازهای واجب جامعه امروز است.

حجت الاسلام داودی، گیلان را جزء استان های محوری اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: اقدامات خوبی در استان برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر انجام شده اما کافی نیست باید همت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با گلایه از عدم مشارکت برخی از دستگاه ها در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، متذکر شد: عدم دلسوزی برخی از مسئولین شهرستان در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، بازحورد منفی خواهد داشت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار، امر به معروف و نهی ازمنکر را جزء واجبات ارزشمند و تاثیرگذار در زندگی بشر دانست و تصریح کرد: جلوی بسیاری از ناهنجاری ها و ابتذالات در جامعه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر گرفته می شود.

حجت الاسلام داودی با اشاره به وسعت، بزرگی و موقعیت جغرافیایی شهرستان رودبار، این شهرستان را آسیب پذیرترین شهرستان استان در مقوله امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: بسیاری از آسیب ها، ناهنجاری ها و بی عفتی ها با ورود مسافران وارد شهرستان می شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب های کنار سواحل و یا دیگر نقاط گیلان، می بایست از شهرستان رودبار بعنوان مدخل استان اقدام صورت گیرد و به این شهرستان ارج بیشتری نهاده شود.

امام جمعه رودبار یادآور شد: مسافری که وارد استان می شود می بایست ۸۳ کیلومتر از خاک شهرستان رودبار عبور کند لذا می توان با نصب بنرها و پلاکاردهایی با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و آموزه های قرآنی، ضمن تبلیغات دینی نقش هدایت محوری را در طول مسیر ایفا نمود.

۹۰ درصد دختران برخی از دانشگاه ها حداقل یک دوست پسر دارند، که این مهم معضل بسیار بزرگ و فاجعه آمیز است و در این زمینه معلمین و اساتید می بایست ورود کنند.

حجت الاسلام داودی با به اشاره نقش رسانه ها و خبرنگاران در اجرای هر چه بهتر امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: برای زشت جلوه دادن «منکر» و شناساندن «معروف»، همه باید بسیج شوند.

وی با هشدار به ریخته شدن اصل منکَریَت مصرف مشروبات الکی در بسیاری از خانواده ها، به تشریح عواقب این ناهنجاری در جامعه پرداخت و متذکر شد: می بایست قدم های محکم تری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برداشته شود.

* ۹۰ درصد دختران برخی از دانشگاه ها و مدارس حداقل یک دوست پسر دارند

امام جمعه رودبار با استناد آیه قرآن کریم به تشریح عواقب روابط دختر و پسر پرداخت و بیان کرد: ۹۰ درصد دختران برخی از دانشگاه ها حداقل یک دوست پسر دارند، که این مهم معضل بسیار بزرگ و فاجعه آمیز است و در این زمینه معلمین و اساتید می بایست ورود کنند.

حجت الاسلام داودی با گلایه از عدم رعایت حلال و حرام در بازار زیتون رودبار، از تشکیل همایش آموزش امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف در شهرستان رودبار خبر داد و بیان کرد: حلال و حرام در بازار زیتون رودبار رعایت نمی شود.

به گفته وی، برگزاری کلاس های آگاهی بخشی مقوله حلال و حرام در کسب و کار ویژه اصناف می تواند بسیاری از مشکلات در این حوزه را حل نماید.

امام جمعه رودبار با گلایه از صدای بلند موسیقی در برخی از مراسمات و جشن های عروسی، متذکر شد: افراد با در عروسی ها و جشن با بلند کردن صدای موسیقی برای همسایه ها ایجاد مزاحمت می کنند که می بایست این موارد ساماندهی شود./زيتون خبر