جشنواره شکرانه برداشت انار در روستای تاریخی انبوه شهرستان رودبار با حضور استاندار و مردم منطقه برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رودبار، امسال در ۴۵ هکتار از باغ‌های روستای تاریخی انبوه از توابع بخش عمارلو شهرستان رودبار انار برداشت شد و به همین مناسبت با حضور استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و مردم منطقه جشنواره شکرانه برداشت این محصول برگزار شد.

استاندار گیلان در این آیین سنتی گفت: از ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی روستای انبوه، در ۴۵ هکتار آن انار و در بقیه زمین‌ها، گردو، فندق و زیتون تولید می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به ۲۲۰ خانوار روستای انبوه، افزود: در این روستا علاوه بر تولید انار، گردو، زیتون و ذخال اخته، در برخی زمین‌ها هم گندم تولید می‌شود که به تامین خوراک ۷ هزار راس دام سبک این منطقه کمک می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد سد خاکی آب بند برای رفع مشکل آبیاری کشاورزی روستای انبوه، اضافه کرد: مشکل اعتباری در خصوص ساخت این سد وجود ندارد و ما منتظریم کارشناسان منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

در جشنواره برداشت انار در روستای انبوه شهرستان رودبار، محصول باغ‌های انار برداشت و همزمان به مشتریان فروخته شد.

استاندار در طول مسیر به سمت روستای انبوه با اهالی روستا‌های بخش جیرنده و عمارلو دیدار و گفت و گوی صمیمانه داشت و مسائل آنان را از نزدیک شنید و بررسی کرد و بعد از آن در آخرین روستای استان در حدفاصل گیلان و قزوین به نام «نوده فاراب» در جمع مردم حاضر شد و مسائل آنان را بررسی کرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین با حضور بر قبور شهدای منطقه، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

جشن شکرانه برداشت انار هر ساله در آخرین جمعه مهرماه در روستای انبوه شهرستان رودبار برگزار می‌شود.