همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران پروژه های احداث کف بند و سر دهنه اسطلخ جان و جمشید آباد ، کف بند و سردهنه بلوکات ، مقسم و سردهنه نصفی رودخان و بازسازی سردهنه رودآباد در شهرستان رودبار آغاز شدند.

به گزارش ندای گیلان از رودبار، افشین جارچی مدیر امور آب شهرستان رودبار در این باره گفت: پروژه احداث کف بند و سردهنه اسطلخ جان و جمشید آباد با ارزش حدودی ۱۱ میلیارد تومان با حضور وحید خرّمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان، حجت الاسلام حسین مالکی امام جمعه رستم آباد، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده  شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستانی و کشاورزان منطقه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از طرحهای مهم عمرانی آب منطقه ای گیلان در شهرستان رودبار است، تصریح کرد: همزمان با این پروژه، پروژه های کف بند و سردهنه بلوکات با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، مقسم و سردهنه نصفی رودخان با اعتبار ۳ میلیارد و بازسازی سردهنه رودآباد با اعتبار ۲ میلیارد تومان اجرایی شده است.

جارچی در پایان گفت: پروژه هایی یاد شده به ارزش حدودی 260 میلیارد ریال از محل بند ز تبصره 8 قانون برنامه و بودجه 1401 خدمتی است از شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان به مردمان شریف شهرستان رودبار که باعث مدیریت بهتر منابع آب و توزیع آن در فصل زراعی خواهد شد.